ضرورت تداوم همسان سازی حقوق بازنشستگان در بودجه ۱۴۰۰

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: به عنوان نماینده مردم با هر طرحی که منجر به بهبود شرایط فرهنگیان دلسوز کشور شود، موافق هستم.

آرش زره تن لهونی، ضمن اشاره به اینکه روند جدی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با تاکید نمایندگان و تذکرات نمایندگان اجرایی شده است، گفت: براساس قانون باید همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تا ۹۰ درصد میانگین حقوق شاغلان همتراز باشد.

وی با بیان اینکه طبق قانون برنامه ششم توسعه باید همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اجرایی می‌شد، افزود: این قانون طی پنج سال گذشته به طور کامل اجرایی نشد اما در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ اعتبارات لازم برای اجرای آن پیش بینی و مصوب شد.برای تداوم قانون همسان سازی نیز منابع مورد نیاز در بند (و) تبصره ۲ بودجه کشور لحاظ شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس همچنین در ادامه در خصوص اجرای نظام رتبه بندی معلمان در کشور به صورت اصولی اظهار کرد: به عنوان نماینده مردم با هر طرحی که منجر به بهبود شرایط فرهنگیان زحمتکش و دلسوز کشور شود، موافق هستم.

وی ضمن تکذیب اسامی منتشر شده در خصوص مخالف نمایندگان با رتبه بندی معلمان گفت: طرح نظام رتبه بندی معلمان با حدود ۲۳۰ رای موافق در مجلس تصویب شده است و اکنون نیز کمیسیون برنامه و بودجه موضوع پیگیری می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا