طرح راه آهن شمال به دلیل ایرادات زیست محیطی به مشاور برگردانده شد

علی سلاجقه گفت: گزارش کمیته محیط زیستی طرح راه آهن شمال بررسی و ایراداتی هم داشته که به مشاور پروژه برگردانده شده تا اشکالات را برطرف کند.

 رئیس سازمان محیط زیست در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج درباره اینکه آیا اجرای طرح ریلی در منطقه شمال کشور بر مبنای اسناد بالادستی و بدون بروز آسیب های محیط زیستی انجام می شود، گفت: مهمترین سند بالادستی، آمایش سرزمینی است که با در نظر گرفتن اقلیم، جنس خاک و حتی وضعیت جمعیتی هر منطقه است که بر مبنای آن تعیین می شود که در هر نقطه ای چه نوع فعالیتی مجاز یا غیر مجاز است. از این رو طرح های اجرایی در منطقه شمال کشور هم باید با مجوز محیط زیست انجام شود

علی سلاجقه افزود: گزارش کمیته محیط زیستی طرح راه آهن شمال بررسی و ایراداتی هم داشته که به مشاور پروژه برگردانده شد تا اشکالات را برطرف کند.

او در پاسخ به این سوال که گفته می شود در پروژه راه آهن شمال روس ها مسیر را پیشنهاد داده اند، تصریح کرد: خیر به هیچ وجه اینگونه نیست و این طرح با بررسی سازمان محیط زیست ایران انجام می شود.

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه ۲۰ گونه جانوری ایران در حال انقراض است که هم اکنون در حال کار کردن روی آنها هستیم، اظهار کرد: برای هر یک از گونه ها طرح جامع داریم که مانع از انقراض آنها شویم، برای نمونه خود گونه یوز، جبیر، میش مس و … جزو آن دسته از گونه های جانوری هستند که طرح جامع برای جلوگیری از انقراض آنها را داریم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا