عراق با توتال‌انرژیز قرارداد ۲۷ میلیارد دلاری امضا کرد

عراق و شرکت فرانسوی توتال‌انرژیز به‌منظور همکاری در چهار پروژه بزرگ نفتی این کشور قراردادی به ارزش ۲۷ میلیارد دلار امضا کردند.

احسان عبدالجبار، وزیر نفت عراق اعلام کرد که روز یکشنبه (۱۴ شهریورماه) قرارداد چهار پروژه عظیم انرژی به ارزش ۲۷ میلیارد دلار در جنوب این کشور را با شرکت فرانسوی توتال انرژیز امضا کرد.

پاتریک پویان، مدیرعامل توتال‌انرژیز در آیین امضای این قرارداد گفت: این شرکت با سرمایه‌گذاری اولیه ۱۰ میلیارد دلار فعالیتش را آغاز می‌کند و کار مهندسی بلافاصله آغاز می‌شود.

به گفته پویان، برنامه این شرکت بسیج گروه‌های مختلف در عراق تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی است.

وزیر نفت عراق نیز گفت: مرحله نخست این قرارداد سرمایه‌گذاری ۳ میلیارد دلاری توتال‌انرژیز در پروژه‌ای برای تزریق آب دریا به مخازن نفتی و بهبود ضریب بازیافت و برداشت نفت خواهد بود.

وی افزود: توتال برای ساخت یک پالایشگاه به‌منظور فرآوری گاز میدان‌های جنوبی قرنه غربی-۲، مجنون، رتاوی، طوبی و لوهیس، ۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خواهد کرد و انتظار می‌رود با اجرای این پروژه روزانه ۳۰۰ میلیون فوت‌مکعب گاز تولید و پس از مرحله دوم توسعه، ظرفیت تولید این پالایشگاه دو برابر شود.

وزیر نفت عراق گفت: گاز تولیدشده از پروژه توتال در جنوب عراق کمک می‌کند این کشور از واردات گاز بی‌نیاز شود، زیرا گاز تولیدی هزینه کمتری خواهد داشت.

دو پروژه دیگر شامل یک نیروگاه خورشیدی و افزایش برداشت نفت از میدان نفتی رتاوی است

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا