فلفل قرمز گران شد

قیمت فلفل قرمز با کاهش یک پنجمی تولید در هند، افزایش پیدا کرده است.

تولید هند در پی هجوم آفت و بارندگی غیرفصلی در ایالت‌های جنوبی تولیدکننده این محصول کاهش پیدا کرده و باعث شده است قیمتها در مدت چهار ماه به میزان ۸۰ درصد افزایش پیدا کرده و به رکورد بالایی صعود کنند. قیمتها احتمالا تا پایان امسال بالا می‌مانند و خریداران خارجی را مجبور می‌کند پول بیشتری پرداخت کنند.

دی کانونگو، معامله‌گر در ایالت آندراپرادش که بزرگترین ایالت تولیدکننده فلفل قرمز است، اظهار کرد: حمله آفت گسترده بود. در بعضی از مناطق کشاورزان مجبور شدند در دوره گل‌دهی، گیاهان را ریشه‌کن کنند. در نتیجه کشاورزان نگران هستند که تولیدشان حداقل ۲۰ درصد کاهش پیدا کند.

هند بزرگترین صادرکننده فلز قرمز در جهان است و ۵۷۸ هزار و ۸۰۰ تن در سال ۲۰۲۱ صادر کرد که حدود هشت درصد در مقایسه با سال ۲۰۲۰ افزایش داشت. بنگلادش، چین، اندونزی، مالزی، نپال، سریلانکا، تایلند و آمریکا مقصد عمده صادرات فلفل قرمز هند به ارزش ۱.۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ بودند.

آلپاتا سرینیواس رائو، معامله‌گر مقیم گونتور گفت: کشاورزان برداشت محصولشان را کامل کرده‌اند اما در عرضه محصول به بازار به کندی عمل می کنند. کشاورزان می دانند عرضه محدود است و انتظار دارند قیمتها افزایش بیشتری پیدا کنند بنابراین فروش را به تاخیر می‌اندازند.

قیمت عمده فروشی بازار گونتور که بزرگترین بازار معاملات نقدی هند است، به ۱۸ هزار روپیه (۲۳۴ دلار) به ازای هر ۱۰۰ کیلوگرم در مقایسه با قیمت حدود ۱۰ هزار روپیه در نوامبر، افزایش پیدا کرده است.

به گفته یک صادرکننده در گونتور، شرکتهای ادویه هندی که نگران عرضه هستند، مشغول خرید گسترده طی چند ماه گذشته بوده‌اند و این موضوع هم به افزایش قیمتها کمک کرده است. اما تقاضای صادرات، روند قیمت در ماههای آینده را مشخص خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، معامله‌گران گفتند: تولید فلفل قرمز در پاکستان هم به دلیل شرایط اقلیمی متغیر کاهش پیدا کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا