قانون تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت نفت انجام می‌شود

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با ارایه آماری از تبدیل وضعیت ایثارگران در صنعت نفت تاکید کرد که بر اساس رایزنی صورت گرفته با دیوان عدالت اداری، این قانون برای کسانی که تا ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ مشمول می شوند، اجرا خواهد شد و فرزندان ایثارگر نگران نباشند.

احمدامیرآبادی فراهانی در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی به استناد ماده ۷۵ آیین نامه داخلی مجلس گفت: در زمان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ و رسیدگی به تبصره ۲۰ لایحه، در خصوص تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران آقای هادی بیگی نژاد نماینده ملایر به عنوان سخنگوی کمیسیون تلفیق در مخالفت با آن مطالبی بیان کرد که لازم است برای تنویر افکار عمومی به نکاتی در این زمینه اشاره شود.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: آقای بیگی نژاد گفت که ۳۴ هزار نفری که از مجموعه نفت جذب شدند، شرکتی‌های ایثارگری بودند که همه آنها خدماتی بوده و به بدنه کارشناسی رفته و نیروهای متخصص حذف شدند اما آمار دقیقی که از وزارت نفت گرفته شده به این ترتیب است که در وزارت نفت ۲۸ هزار نفر شامل قانون تبدیل وضعیت شدند که از این تعداد ۱۰ هزار فعلا تبدیل وضعیت شدند و ۱۸ هزار نفر در مرحله تبدیل وضعیت هستند.

نماینده مردم قم در مجلس یادآور شد: به عبارتی رقم ۳۴ هزار نفر وجود ندارد. همچنین از ۲۸ هزار نفری که تبدیل وضعیت شدند، ۶ هزار نفر زیر فوق دیپلم و دیپلم هستند که آنها در بخش خدمات و عملیات نفت و چاه‌های نفت و استخراج حضور داشتند.

وی در ادامه گفت: ۲۲ هزار نفر بقیه از مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برخوردار هستند و نباید به گونه‌ای صحبت کنیم که به جامعه اینگونه القا شود که ایثارگران کشور بی سواد هستند. چرا که تعداد زیادی از پزشکان این کشور و فوق تخصص‌ها بچه‌های ایثارگر هستند. حتی ۱۸۲ نفر از نمایندگانی که دارای تحصیلات دکتری هستند، ایثارگر می‌باشند.

امیرآبادی خاطرنشان کرد: ۸ سال دفاع مقدس در مناطق نفت خیز مانند استان‌های خوزستان، کرمانشاه و ایلام بوده و بیشتر این مناطق در خط مقدم جهاد می‌کردند. قطعا این عزیزان با نفت بیشتر آشنا هستند و امیدواریم در ارائه این آمارها دقت شده و در ادامه کمیسیون‌ها تعیین تکلیف کنند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس صحبتی که با دیوان عدالت اداری انجام شد، افرادی که تا ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ مشمول می‌شدند، این قانون شامل آنها خواهد شد و فرزندان ایثارگر نگران نباشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا