قیمت جدید گوشت قرمز در بازار

بررسی قیمت اجزا و قطعات گوشت قرمز در میادین میوه و تره‌بار تهران در ابتدای پاییز ۹۹ در مقایسه با ابتدای پاییز ۱۴۰۰نشان‌دهنده این نکته است که شیب رشد قیمت گوشت تازه گوسفندی در این مراکز، به تبعیت از روند کلی افزایش قیمت این محصول در سطح کشور، به مراتب کمتر از رشد قیمت گوشت گوساله بوده است.

قیمت اجزا و قطعات گوشت گوسفندی با ۱۷ تا ۳۵ درصد افزایش، نسبت به ابتدای پاییز سال گذشته در هر کیلوگرم، بین ۲۲ تا ۳۳ هزار تومان و قیمت اجزا و قطعات گوشت گوساله نیز با ۳۳ تا ۳۷ درصد افزایش در هرکیلوگرم، بین ۳۷ تا ۵۶ هزار تومان رشد داشته است. بر این اساس؛ متوسط افزایش قیمت یکساله گوشت گوسفندی در مجموع، ۲۶ درصد و گوشت گوساله ۳۷ درصد بوده است. در غرفه‌های محصولات پروتئینی میادین میوه و تره‌بار در یکسال گذشته، بیشترین رشد قیمت مربوط به گوشت چرخ‌کرده مخلوط بوده که با ۴۶ درصد رشد، از هر کیلوگرم ۷۳ هزار تومان به ۱۳۵ هزارو ۴۰۰ تومان رسیده است. در مقابل، قیمت ران گوسفندی با کمترین افزایش، ۱۷.۵ درصد رشد داشته و از هر کیلوگرم ۱۱۸ هزار تومان به ۱۴۳ هزار تومان رسیده است.

قیمت لاشه کامل یا شقه گوسفندی ۱۸ درصد افزایش داشته و از هر کیلوگرم ۹۸ هزار تومان به ۱۲۰ هزار تومان و قیمت دام زنده نیز با ۲۲.۵ درصد افزایش از هر کیلوگرم ۴۵ هزار تومان به ۵۸ هزار تومان رسیده است. آخرین تغییر قیمت گوشت قرمز در میادین مربوط به شهریور ماه بود، قیمت گوشت تازه گوسفندی از نیمه شهریور ماه در غرفه‌های فروش محصولات پروتئینی میادین بین ۵ تا ۱۰درصد کاهش یافت و برخی محصولات تازه گوسفندی بین ۸ تا ۱۲هزار تومان در هر کیلوگرم ارزان‌تر شدند. قیمت گوشت گوساله در شهریور ماه تغییری نداشت و بعد از ۵‌ماه افزایش، ثابت ماند.

قیمت گوشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا