قیمت لوازم خانگی تعدیل شد/ ۸ شرکت افزایش قیمت داده بودند

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: ۸ شرکت طی ۶ ماه گذشته افزایش قیمت روی کالاهای خود اعمال کرده بودند که تا امروز ۹۰ درصد از آنها قیمت ها را تعدیل و نرخ های قبلی را مجدد اعلام کردند.

رهبری در دیدار اخیر خود با جمعی از تولیدکنندگان و فعالان صنعتی، کارآفرینان و فعالان اقتصادی به صنعت قابل اهمیت لوازم خانگی اشاره کرده اند و با ابراز گلایه از عملکرد برخی تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی گفتند «با وجود حمایت‌هایی که از این تولیدکنندگان شد اما گفته می‌شود برخی محصولات آنها تا دو برابر افزایش قیمت داشته که نباید اینگونه باشد.»

پس از بیانات رهبری، سید رضا فاطمی امین وزیر صمت اعلام کرد که طی مذاکراتی که با تولیدکنندگان لوازم خانگی داشته، مقرر شده کالاهایی که با افزایش قیمت مواجه شده بودند، مجدد به قیمت‌های سابق بازگردند.

۹۰ درصد قیمت‌ها، به قیمت‌های قبل بازگشت

در همین رابطه اکبر پازوکی در مورد قیمت لوازم خانگی در بازار اظهار کرد: تقریباً ۸ شرکت طی ۶ ماه گذشته افزایش قیمت روی کالاهای خود اعمال کرده بودند که تا امروز ۹۰ درصد از آنها قیمت‌ها را تعدیل و قیمت‌های قبلی را مجدد اعلام کردند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران افزود: البته بازار همچنان در رکود است و مردم قدرت خرید لوازم خانگی را ندارند زیرا بی تعارف باید گفت که قیمت‌ها گران است که آن هم از گران بودن قیمت مواد اولیه نشأت می‌گیرد. در واقع به دلیل گران بودن مواد اولیه قیمت لوازم خانگی بالا رفته است.

وی ادامه داد: کالا به اندازه کافی عرضه می‌شود اما به دلیل پایین بودن قدرت خرید و بالا بودن قیمت کالاها، تقاضای چندانی در بازار نداریم و مردم بیشتر به دنبال تعمیرات هستند تا اینکه کالای نو بخرند.

وضعیت تولید لوازم خانگی در ۹ ماه نخست امسال

همچنین بررسی وضعیت تولید لوازم خانگی طی ۹ ماه سال جاری نشان می‌دهد که از بین انواع لوازم خانگی، تولید ماشین لباسشویی با ۲۶.۱ درصد افزایش به یک میلیون و ۵۶ هزار دستگاه و تولید یخچال و فریزر با ۱۰.۳ درصد افزایش به ترتیب به یک میلیون و ۶۵۳ هزار دستگاه رسیده است.

همچنین در این بازه زمانی ۸۱۵ هزار و ۳۰۰ دستگاه کولر آبی تولید شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳.۲ درصد افزایش داشته است.

کد خبر ۵۴۱۵۱۴۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا