قیمت میوه در میادین تره بار؛ پیاز ارزان شد؟

در میدان تره بار در بین میوه ها و سبزیجات، زنجبیل کماکان با فاصله قابل توجهی از سایر محصولات صدر نشین است. در این میادین هر کیلو زنجبیل ۹۸ هزار تومان است. برای همین هم در میوه فروشی‌های سطح شهر تهران هر کیلو زنجبیل حداقل کیلویی ۱۱۰ تومان است. در سطح شهر پیاز هم همچون هفته گذشته بالا است. اما قیمت آن در تره بار روند نزولی را طی کرده و به ۱۵ هزار و ۹۰۰ تومان رسیده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی مرکز آمار قیمت گروه «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» در ۱۲ ماه منتهی به آذر امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، نزدیک به دو برابر گران‌تر شده است. روندی کماکان ادامه دارد.

درحال حاضر براساس نرخ نامه سازمان میادین میوه وتره بار، قیمت هر عدد آناناس در بازار تره بار ۸۹ هزار تومان است و آناناس در این بازار گران‌ترین میوه‌ای است که عرضه می شود. در این بازار با فاصله زیاد انار قرار کیلویی ۱۹ هزار و ۴۰۰ عرضه می‌شود. البته انار آبگیری کیلویی ۹ هزار تومان است. میوه «به» هم دراین بازار ۲۵ هزار تومان بفروش می‌رود. در این بازار قیمت انواع سیب بین ۱۹ هزرا و ۸۰۰ تا ۲۳ هزار و ۵۰۰ است . برای خرید هر کیلو لیمو شیرین باید ۲۳ و ۵۰۰ و برای نارنگی یافا و نارنگی پیج هر کدام کیلویی ۱۷ هزار و ۹۰۰ هزینه کنید. در تره بار بقیه انواع نارنگی ۱۵ هزار و ۹۰۰ تومان است. خرید هر یک کیلو لیموترش در انواع مختلف هم ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان تمام می‌شود. یکی از میوه‌هایی که در این روزها زیاد تقاضا دارد، پرتقال است. انواع پرتقال در تره بار ۹ هزار و ۹۰۰ تومان است.

اما قیمت زنجبیل که از دوران شروع کرونا پرطرفدار شد، در تره بار با قیمت آناناس رقابت می‌کند. هر یک کیلو زنجبیل ۹۸ هزار تومان است. موز و نارگیل هم با اینکه شدت تقاضا برای آنها با هم فرق می‌کند تقریبا در یک سطح هستند. موز هر کیلو ۴۴ هزار و ۲۰۰ تومان و نارگیل کیلویی ۴۵ هزار تومان است.

در این بازار اما قیمت سبزیجات نیز نسبت به ماه گذشته رشد کرده است. در میادین تره بار قیمت هر کیلو تره فرنگی ۱۳ هزار تومان است. در این بازار خیار از کیلویی ۶هزار و ۵۰۰ تا ۱۷ هزار و ۵۰۰ عرضه می‌شود. گوجه فرنگی هم ۲۸ هزار تومان می‌شود. در میادین قیمت انواع پیاز هم ۱۵ هزار و ۹۰۰ تومان است. البته پیاز ریز مخصوص ترشی کیلویی ۶ هزار تومان است. انواع کاهو از رسمی و پیچ هم در این بازار ۸ هزار و ۲۰۰ تا ۸ هزار و ۹۵ تومان است.

قیمت تخم مرغ

در میادین امروز قیمت ۳۰ عدد تخم مرغ غیربسته بندی ۴۵ هزار تومان به فروش می رود. درمقابل قیمت همین تعداد تخم مرغ بسته بندی بین ۸۹ تا ۹۱ هزار تومان عرضه می‌شود. دراین میادین قیمت ۲۰ عدد تخم مرغ بسته بندی شده بین ۶۴ و ۸۰۰ تا ۶۶و ۸۰۰ به فروش می‌رود. برای خرید ۶ یا ۹ عدد تخم مرغ هم خریداران باید بین ۱۸ و ۴۰۰ تا ۲۷ هزار و ۹۰۰ هزینه کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا