قیمت نفت افزایش یافت

بهای معاملات آتی نفت برنت به ۸۰.۱۸ دلار و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) به ۷۳.۵۳ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت در مبادلات روز دوشنبه پس از کاهش حدود ۸ درصدی در هفته گذشته افزایش یافت.

بهای معاملات آتی نفت برنت با ۲۴ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش به ۸۰.۱۸ دلار در هر بشکه در ساعت در ساعت ۸:۵۱ به وقت تهران رسید.

همچنین، قیمت آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۱۴ سنت افزایش، همچنین ۰.۲ درصد افزایش، به ۷۳.۵۳ دلار در هر بشکه رسید.

جمعه گذشته، پس از آن که داده‌های مشاغل ایالات متحده نگرانی‌هایی را در مورد ادامه افزایش نرخ‌های بهره توسط فدرال رزرو افزایش داد نفت WTI و برنت ۳ درصد کاهش یافتند.

در حالی که هفته گذشته ترس از رکود بر بازار حاکم بود، فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی (IEA) تاکید کرد که بهبود اقتصاد چین همچنان یک محرک کلیدی برای قیمت نفت است.

آژانس بین المللی انرژی انتظار دارد نیمی از رشد تقاضای جهانی نفت در سال جاری از چین حاصل شود.

وی گفت بسته به اینکه این بهبود اقتصاد چقدر قوی است، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش که با هم اوپک پلاس نامیده می شوند، ممکن است مجبور شوند تصمیم خود را برای کاهش ۲ میلیون بشکه ای تولید تا سال ۲۰۲۳ مجددا ارزیابی کنند.

بیرول در حاشیه کنفرانسی در هند به رویترز گفت:« اگر تقاضا به شدت افزایش یابد، اگر اقتصاد چین دوباره رشد کند، به نظر من، کشورهای اوپک پلاس باید به سیاست‌های تولید خود مجددا نگاه کنند.

سقف قیمت محصولات روسیه از روز یکشنبه اعمال شد و گروه هفت (G7)، اتحادیه اروپا و استرالیا بر روی سقف ۱۰۰ دلاری در هر بشکه برای گازوئیل و سایر محصولاتی که با قیمتی بالاتر از نفت خام معامله می‌شوند با ۴۵ دلار در هر بشکه برای محصولات توافق کردند.

تحلیلگران ANZ در یادداشتی گفتند:« در حال حاضر، بازار انتظار دارد کشورهای غیر اتحادیه اروپا واردات نفت خام روسیه را افزایش دهند و در نتیجه اختلال کمی در عرضه کلی ایجاد کنند.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا