مجلس اجازه ورود شرکت‌های ال‌جی و سامسونگ را به کشور ندهد

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی از نمایندگان خواست اجازه ندهند که شرکت‌های ال جی و سامسونگ برای فروش محصولات خود به کشور بازگردند.

در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی «علیرضا سلیمی» در تذکری گفت: شنیده می‌شود که شرکت سامسونگ و ال‌جی با شرایط عجیب و غریب قصد بازگشت به ایران را دارند.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: آن زمان که کشور نیازمند سامسونگ و ال‌جی بود آنها ایران را رها کرده و رفتند و اگر قرار باشد به جای پول‌های بلوکه شده ایران در کره‌جنوبی و با فضایی که آمریکایی‌ها باز کرده‌اند محصولات کره‌ای وارد کشورمان شود، پذیرفتنی نیست.

وی بابیان اینکه ۵۰۰ کارخانه تولید لوازم خانگی در کشور وجود دارد که ۱۹ میلیون لوازم خانگی تولید می‌کنند، گفت: امروز که کشور در حال توسعه و تولید محصولات لوازم خانگی است، برخی شرکت‌های خارجی قصد حضور مجدد در ایران را دارند. دولت باید توجه کند که شرکت‌هایی نظیر سامسونگ و ال‌جی که به ایران خیانت کردند، نباید اجازه بازگشت به کشور به آنها داده شود.

«محمدباقر قالیباف»  که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: این دقت وجود دارد. به ویژه اینکه در حوزه صنعت لوازم خانگی از جهت کمیت و کیفیت کشور گام بزرگی را برداشته است و هیچ وقت دولت و مجلس اجازه تضعیف تولید داخلی را با توجه به کیفیت بالایی که تولیدات ایرانی دارند، نخواهد داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا