محصول نانویی که در آمریکا ثبت اختراع و به کانادا صادر شد

همکاری دو شرکت فناور داخلی موجب تولید دیوار پوش‌های مقاوم در برابر تابش فرابنفش با استفاده از فناوری نانو شد که پس از دریافت گواهی ثبت اختراع(US patent) از کشور امریکا، این محصول به کشور کانادا صادر شد.

مهندس کیانفر، مدیر عامل یکی از شرکت‌های فناور تولید کننده انواع سقف کاذب، دیوارپوش، گفت: ما یکی از شرکت‌های تولید کننده دیوارپوش PVC هستیم که برای فضاهای داخلی ساختمان محصولات مختلفی تولید می‌کنیم. در راستای توسعه بازار، تصمیم گرفتیم محصولاتی برای استفاده در فضای خارجی ساختمان نیز تولید کنیم، اما تابش آفتاب موجب تغییر رنگ و آسیب رسیدن محصولات می‌شدند.

وی ادامه داد: از این رو از یک روکش آلمانی ضد UV استفاده کردیم، اما این روکش‌ها قیمت بسیار بالایی داشته و از طرف دیگر به دلیل سطح بالای تابش UV در ایران که جزء منطقه ششم از منظر تابش UV است، این شرکت آلمانی روکش‌های تولیدی خود را گارانتی نمی‌کرد. به همین دلیل وارد مذاکره با ستاد ویژه توسعه فناوری ‌نانو شدیم تا طرح مسئله برای رفع این مشکل انجام شود که پس از تعریف پروژه یکی از شرکت‌های فناور داخلی در این حوزه برای همکاری اعلام امادگی کرد و قراردادی برای این کار منعقد شد.

کیانفر با بیان اینکه در این همکاری این شرکت داخلی اقدام به ساخت این روکش‌ها با فناوری نانو کرد، ادامه داد: این دوشرکت به تازگی موفق به دریافت گواهی ثبت اختراع(US patent) از کشور امریکا شده‌اند.

به نقل از ستاد نانو، مدیر عامل این شرکت افزود: در این محصول از فناوری نانوذرات و چند افزودنی دیگر به همراه ترکیبات پلیمری استفاده کردیم تا پوششی مقاوم در برابر تابش فرابنفش ایجاد کنیم. این محصول در حال حاضر به تولید انبوه رسیده که موفق به صادرات آن به کشور کانادا شده‌ایم. پیش از این مشتری کانادایی خرید خود را از یک شرکت پرتغالی انجام می‌داد که محصول ما به دلیل قیمت رقابتی و کیفیت بالاتر موفق به کنارزدن رقبای خارجی خود شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا