مردم انگلیس با هزینه‌های سرسام آور، وعده‌های غذایی خود را کاهش دادند

در پی تأثیر شدید بحران هزینه‌های زندگی روی خانوارهای بریتانیایی، بسیاری از آن‌ها در خانه‌های سرد زندگی می‌کنند و وعده‌های غذایی خود را نیز کاهش داده‌اند.

بر اساس آخرین داده‌های منتشر شده در پایگاه اینترنتی “کدام؟” که رفتار مصرف‌کننده‌ها را در انگلیس ردیابی می‌کند، از آنجایی که بحران هزینه‌های زندگی بر خانوارهای بریتانیایی تأثیر شدیدی گذاشته است، بسیاری از آن‌ها در خانه‌های سرد زندگی می‌کنند و وعده‌های غذایی خود را نیز کاهش داده‌اند.

این نظرسنجی ماهانه که به سفارش آژانس استانداردهای غذایی (FSA) صورت گرفته است، نشان می‌دهد که ۸.۱ درصد از خانوارها در ماه فوریه هزینه مسکن، قبوض مصرفی، وام یا کارت اعتباری خود را پرداخت نکرده‌اند.

بر اساس این گزارش، از هر ۷ نفر یک نفر (۱۵ درصد) به دلیل افزایش هزینه‌های زندگی، تعداد وعده غذایی خود را کاهش داده است.

در این نظرسنجی، بیش از یک چهارم افراد (۲۷ درصد) اعلام کردند که برخی از غذاها را از وعده‌های خود حذف کردند، در حالی که در نوامبر این رقم ۲۱ درصد بود.

در همین حال، ۹ درصد از افراد مصاحبه شونده نیز اذعان کردند که برخی وعده‌های غذایی خود را به سایر اعضای خانواده داده‌اند و ۴ درصد نیز از بانک غذا (موسسات خیریه اهدای غذا) استفاده کرده بودند.

نزدیک به ۶۰ درصد از خانوارهای انگلیسی نیز گزارش دادند که در ماه گذشته برای پوشش هزینه های ضروری مانند قبوض آب و برق، هزینه های مسکن، مواد غذایی، لوازم مدرسه و دارو، حداقل یک بار دست به تعدیل هزینه‌های خود زده‌اند.

بر اساس این گزارش، این تعدیل‌ها شامل کاهش خرید اقلام ضروری، استفاده از پس‌انداز، فروش دارایی و همچنین استقراض می‌شوند.

مصرف‌کنندگان در این کشور همچنین به دنبال راه‌هایی برای صرفه‌جویی در قبض‌های انرژی خود بوده‌اند، به طوری که از هر ۱۰ نفر بیش از ۷ نفر (۷۲ درصد)، گفته‌اند که دمای سیستم گرمایشی خود را به دلیل جهش هزینه‌ها کم کرده‌اند، در حالی که ۳۹ درصد از آب داغ کمتر و ۱۹ درصد نیز از غذای پخته شده کمتر استفاده کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا