مردم کدام استان‌ها بیشتر سجامی شدند؟

آخرین آمار حاکی از آن است که در شهریورماه سال جاری، تهرانی ها با تهران با ۳۷ هزار و ۱۵۸ مورد بیشترین و در مقابل مردم استان کهگیلویه و بویراحمد با ۱۱۰۹ مورد در صدر و ذیل لیست سجامی شده ها ایستاده اند.

طبق آخرین آمار، در شهریورماه سال جاری، تعداد ۱۶۶ هزار و ۱۳۹ ثبت نام از سوی سرمایه گذاران حاضر در بازار سرمایه در سامانه «سجام» صورت گرفته و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز با عبور از ۲۲۲ هزار سهامدار در این ماه به ۲۲۲ هزار و ۷۴۸ مورد رسیده که نسبت به ماه قبل (مرداد) با رشدی بیش از ۱۲۳هزار نفری مواجه شده است.

پنج استان پیشرو در ثبت نام در “سجام”

همچنین بر اساس این گزارش تعداد نفرات ثبت نام شده در سامانه «سجام» در سومین ماه تابستان به تفکیک هر استان حاکی از آن است که ۵ استان «تهران با ۳۷ هزار و ۱۵۸ مورد، کرمان با ۱۲ هزار و ۱۴۱ مورد، خراسان رضوی با ۱۱ هزار و ۶۴۴ مورد، اصفهان با ۱۱ هزار و ۴۹۳ مورد و خوزستان با ۱۰ هزار و ۹۷۱ مورد» در صدر بیشترین ثبت نام شده ها در کل کشور قرار دارند.

پنج استان با کم ترین ثبت نام در “سجام”

بر این اساس و طبق آمار شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه، وجوه پنج استان «کهگیلویه و بویراحمد با ۱۱۰۹، خراسان جنوبی با ۱۱۶۹، چهارمحال و بختیاری با ۱۲۶۰، ایلام با ۱۳۱۸ و سمنان با ۱۳۷۸ مورد» در انتهای لیست کمترین ثبت نام شده‌های در بین سایر استان ها قرار دارند.

سامانه سجام «سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان»، برای الکترونیک کردن و خودکار کردن فرآیند جمع آوری و مدیریت اطلاعات مشتریان است و چندی پیش اعلام شد که همه افرادی که دارای کد بورسی هستند باید در این سامانه ثبت نام کرده و احراز هویت شوند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا