مشکلی در تامین خرما ماه مبارک رمضان نداریم

رئیس انجمن ملی خرمای ایران گفت: امسال تولید متوسط سالیانه را داشته ایم به طوری که برآورد می‌شود در سال زراعی ۱۴۰۰ یک میلیون ۲۵۰ هزار تن تولید خرما را در کشور داشته باشیم.

محسن رشید فرخی، در خصوص وضعیت تولید و صادرات خرما، گفت: امسال تولید متوسط سالیانه را داشته ایم به طوری که برآورد می‌شود در سال زراعی ۱۴۰۰ یک میلیون ۲۵۰ هزار تن تولید خرما را در کشور داشته باشیم.

وی افزود: امسال ۲۰ درصد از تولید خرما را صادرات داشته ایم یعنی رقم کل صادرات حدود ۲۷۰ هزار تن تا آخر سال زراعی است.

رئیس انجمن ملی خرمای ایران بیان کرد: درباره قیمت هر کیلو خرما بیان کرد: قیمت خرما از کیلویی ۱۰ هزار تومان تا ۱۳۰ هزار تومان در بازار موجود است خرمای مضافتی کرمان ۳۲ تا ۳۵ هزار تومان در مبدا برای هر کیلو بوده که به نسبت چهار سال گذشته افزایش قیمت زیادی نداشته است.

رشید فرخی اظهار کرد: میزان تولید خرما نسبت به سال گذشته تقریبا برابر است و پیش‌بینی برای میزان تولید خرما در سال جدید نداریم به طوری که تا شهریورماه سال ۱۴۰۱ میزان تولید مشخص نیست و امیدواریم سال زراعی جدید سال خوبی باشد.

وی خاطر نشان کرد: اندازه کافی برای ماه مبارک رمضان خرما در انبار موجود داریم و مشکلی در تامین نیست.

رئیس انجمن ملی خرمای ایران عنوان کرد: تمهیداتی جهت عرضه خرما به مصرف‌کنندگان در نظر گرفته شده به طوری که مراکز عرضه مستقیم در میادین میوه و تره بار در اختیار عرضه کنندگان قرار می‌گیرد و اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای محصول خرما را از ۱۵ روز مانده به ماه رمضان تا آخر ماه رمضان با حداکثر سود می‌فروشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا