مصرف برق استخراج بیت کوین در آمریکا زیر ذره بین رفت

قانونگذاران دموکرات آمریکا شرکتهای استخراج بیت کوین در این کشور را تحت فشار قرار داده‌اند تا مصرف برق خود را فاش کنند.

هشت عضو کنگره نامه‌ای به شش شرکتی که در آمریکا بیت کوین استخراج می کنند ارسال کرده و از آنها درباره مصرف انرژی و تاثیر محیط زیستی فعالیتشان توضیح خواسته اند. در این نامه‌ها آمده است: با توجه به مصرف فوق العاده بالای نیرو و آلایندگی کربن مرتبط با استخراج بیت کوین، فعالیتهای استخراج نگرانیهایی را نسبت به تاثیر آنها بر محیط زیست، اکوسیستمهای محلی و هزینه‌های برق مصرفی برانگیخته است.

نمایندگان عضو کنگره آمریکا از این شرکتها خواستند به پرسشها درباره میزان مصرف برقشان، منبع تامین برق و برنامه‌شان برای رشد در آمریکا توضیح دهند. این نامه‌ها پس از برگزاری جلسه هفته گذشته کمیته بازرگانی و انرژی مجلس درباره تاثیر استخراج رمزارز بر نیرو ارسال شدند. در این جلسه کارشناسان و نمایندگان در این باره بحث کردند که آیا رمزارزها می توانند در توسعه انرژی تجدیدپذیر یا منحرف کردن اهداف اقلیمی آمریکا اثر داشته باشند یا نه.

استخراج بعضی رمزارزها به خصوص بیت کوین میزان زیادی نیرو مصرف می کند. اگر بیت کوین یک کشور بود، از نظر مصرف انرژی در رتبه ۲۷ قرار می‌گرفت و در مقایسه با اوکراین به عنوان یک کشور برق بیشتری در یک سال مصرف می‌کرد. اگر این برق از سوخت‌های فسیلی تولید شده باشد، بنابراین آلایندگی زیادی تولید می کند که بحران اقلیمی را تشدید خواهد کرد.

در آمریکا استخراج کنندگان رمزارز که به نیروی زیادی نیاز دارند، نیروگاه‌های زغال سوز و گازسوز قدیمی را احیا کرده‌اند. به عنوان مثال شرکت “استرانگ هولد دیجیتال ماینینگ” (یکی از شرکتهای دریافت کننده نامه) دو نیروگاه برق پنسیلوانیا را خریداری کرد که اکنون ضایعات زغال سنگ برای استخراج بیت کوین می سوزانند. این شرکت اعلام کرده که برای کمک به پاکسازی مناطقی که به دلیل وجود این ضایعات آسیب دیده اند، ضایعات زغال سنگ می سوزاند اما بمحض سوختن، این ضایعات هوا را آلوده کرده و گرمایش زمین را تشدید می کنند. رسانه آمریکایی E&E News هفته گذشته گزارش کرده بود که سازمان محیط زیست به مقابله با نیروگاههایی برخاسته است که ضایعات زغال سنگ می سوزانند از جمله دو نیروگاههایی که برای تامین نیروی استخراج رمزارز فعالیت می کنند.

حامیان این صنعت می گویند بیت کوین و رمزارزهای دیگر می توانند با استفاده از نیروی تجدیدپذیر به شکل پاک فعالیت کنند. و از آنجا که فناوری باطری در حال حاضر به حد کافی پیشرفت نکرده تا نیروی تجدیدپذیر تولید شده از انرژی بادی و خورشیدی را ذخیره کنند، فعالیتهای استخراج رمزارز می توانند از نیروی اضافی که در شبکه وجود دارد استفاده کنند تا هدر نرود.

با این حال استدلالهای مذکور در حد تئوری است. پاسخ به پرسشهای ارسال شده در این نامه‌ها ممکن است مشخص کند این شرکتها آیا واقعا با نیروی پاک فعالیت می کنند یا نیروی کثیف. این که استخراج کنندگان رمزارز بخواهند فعالیت خود را به ساعتهایی محدود کنند که می توانند بهترین استفاده را از انرژی تجدیدپذیر داشته باشند مورد تردید است زیرا آنها معمولا برای داشتن سود حداکثری به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند نه در طول روز که انرژی خورشیدی در دسترس است.

اگر شرکتهای استخراج کننده رمزارز به جای استفاده از نیروی خورشید مازاد ا مصرف کنندگان دیگر برای تامین نیروی فعالیتهایشان رقابت کنند در این صورت هزینه نیرو برای مصرف کنندگان عادی و تجاری افزایش پیدا خواهد کرد. این مسئله در پلاتس بورگ نیویورک دیده می شود. قبض برق ساکنان این منطقه در سال ۲۰۱۸ پس از این که استخراج کنندگان بیت کوین در منطقه مستقر شدند، به ۳۰۰ دلار افزایش پیدا کرد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری ورج، مرکز جهانی استخراج رمزارز طی چند سال گذشته از چین به آمریکا تغییر کرده که به دنبال ممنوعیت این فعالیتها از سوی پکن روی داد. اکنون یک سوم از تمامی فعالیتهای استخراج رمزارز در آمریکا انجام می شود و انتظار می رود این آمار افزایش پیدا کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا