مصرف برق افزایش پیدا کند، امکان پاسخگویی سخت می‌شود

اگر روند افزایش مصرف برق با شدت کنونی در ماه‌های آینده ادامه پیدا کند، امکان پاسخگویی به تقاضای برق مشترکان مهیا نیست.

غلامعلی رخشانی مهر معاون  هماهنگی توزیع شرکت مادرتخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: هنوز فصل تابستان آغاز نشده، اما گرما در بیشتر نقاط کشور شدت یافته است؛ پیش بینی ما برای روز‌های آینده به خصوص روز چهارشنبه این است که مصرف به بالای ۶۰ هزار مگاوات برسد؛ به طوری که برای روز‌های پنجشنبه و جمعه این رقم به عدد ۶۲ هزار مگاوات هم خواهد رسید.

او ادامه داد: متاسفانه با شدت یافتن گرما در کشور، در تامین انرژی با مشکل روبه‌رو هستیم، توصیه ما به مردم این است که الگوهای مصرفی را به شدت رعایت کنند.

هماهنگی توزیع شرکت مادرتخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)  اضافه کرد: مصرف برق در تهران در روز‌های آینده به شدت بالا خواهد رفت، ولی تا روز گذشته ۳ هزار و خورده‌ای مصرف پیک گزارش شده است. در حال حاضر بیشترین مصرف در پایتخت مخصوص صنایع، ادارات و بخش خانگی است.

رخشانی مهر اضافه کرد: همه دستگاه‌های اداری و اجرایی موظف هستند که مصرف خود را تا ۵۰ درصد  و در ساعات نبود کارمندان به ۱۰ درصد کاهش دهند تا در هیچ کجای شهر یا کشور خاموشی اعمال نکنیم.

جداول قطعی برق احتمالی است

او با اشاره به جداول خاموشی که از سوی توانیر اعلام شده است، گفت: این جداول خاموشی احتمالی است و مفهوم آن این است که اگر خاموشی اعمال شد به دلیل افزایش بار بوده است و ما تا به امروز هیچ خاموشی از قبل تعیین نشده نداشته‌ایم.

هماهنگی توزیع شرکت مادرتخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)  با اشاره به برگزاری انتخابات اضافه کرد: اکیپ‌های مختلف عملیاتی تا آخرین ساعات رای گیری به صورت آماده باش هستند تا بتوانند برق پایدار حوزه‌های مختلف انتخابیه را تامین کنند. صنعت برق بیش از دیگر صنایع حساسیت حضور در این انتخابات را حس کرده و سعی کرده تا با مشارکت گسترده فضا را برای رونق کسب و کار‌های این بخش فراهم کند.

تداوم پایداری برق در هنگام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری

او افزود: پیش بینی‌های لازم برای تداوم پایداری برق به‌ویژه در هنگام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری انجام شده است و در این خصوص پرسنل عملیاتی صنعت برق در آمادگی کامل به سر می‌برند تا در صورت بروز هرگونه مشکلی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به رفع آن اقدام کنند.

رخشانی مهر از مشترکان خواست تا ضمن کاهش مصرف به‌ویژه در ساعات اوج مصرف در صورت بروز اختلال در شبکه، موارد را از طریق تلفن ۱۲۱ در سراسر کشور به شرکت‌های برق برای رفع نواقص احتمالی اطلاع دهند.

او گفت: بیشترین میزان مصرف در بخش وسایل سرمایشی خانگی است، توصیه ما به مشترکان این است که کولر‌های خود  را روی دور کند تنظیم کنند، ما امسال فروردین را ۵ درجه بالاتر از حد معمول خود طی ۲۰ سال گذشته تجربه کردیم و امسال هم هر روز شاهد افزایش دما در کشور هستیم.

رخشانی مهر اضافه کرد: پیش بینی ما این است که در ماه‌های تیر و مرداد افزایش دما داشته باشیم و ما به عنوان خادم مردم در کنار مردم هستیم تا خاموشی در کشور اعمال نشود.

هماهنگی توزیع شرکت مادرتخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) در پایان بیان کرد: اگر روند افزایش مصرف برق با شدت کنونی در ماه‌های آینده ادامه پیدا کند، امکان پاسخگویی به تقاضای برق مهیا نیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا