موافقت عراق با تشکیل شرکت جدید بریتیش پترولیوم

شرکت جدید که “بصره انرژی” نام دارد، صاحب منافع شرکت BP در میدان نفتی عظیم رمیله خواهد بود و شرکت ملی نفت چین (CNPC) که یکی از شرکای BP در میدان رمیله است، در مالکیت این شرکت جدید شریک خواهد بود.

شرکت BP در بیانیه ای به رویترز جوینت ونچر عراقی جدید را تایید و اعلام کرد این شرکت به شرکتهای BP و پتروچاینا امکان می دهد در مدت اجرای قراردادی که در سال ۲۰۳۴ منقضی می شود، به سرمایه گذاری در میدان نفتی رمیله ادامه دهند. همچنین این جوینت ونچر به شرکا اجازه می دهد به فاینانس خارجی دسترسی داشته باشند.

میدان نفتی رمیله که در سال ۱۹۵۳ کشف شد، یک سوم از نفت عراق را تولید می کند. تولید این میدان در سال ۲۰۱۰ آغاز شد و ظرفیت تولید حدود ۲.۱ میلیون بشکه در روز را دارد. این میدان در سال ۲۰۲۰ حدود ۱.۵ میلیون بشکه در روز تولید داشت. طبق گزارش شرکت BP، رومیله سومین میدان نفتی بزرگ جهان است و برآورد می شود حدود ۱۷ میلیارد بشکه نفت قابل استخراج دارد.

بر اساس گزارش رویترز، جدا کردن داراییهای نفت و گاز راهی برای شرکت BP برای تغییر جهت به سمت انرژی تجدیدپذیر است. شرکت BP و انی ایتالیا در ماه مه برای ادغام فعالیتهای نفت و گازشان در آنگولا و تشکیل یکی از بزرگترین شرکتهای انرژی آفریقا وارد مذاکره شدند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا