واگذاری مجموعه‌های رفاهی به یک شرکت زیان‌ده

با مصوبه عجیب هیات مدیره بیمه ایران در ساعات پایانی دولت دوازدهم،‌ قرار است مجموعه‌های رفاهی این شرکت، در اختیار یک شرکت زیان‌ده قرار گیرد.

اتفاقات عجیب و قابل تاملی در روزها و ساعات پایانی دولت دوازدهم در حال رقم خوردن است و این بار قرعه به نام هیات مدیره بیمه ایران خورد.

در همین راستا، اقدامات هیات مدیره بیمه ایران در مورد واگذاری تقریبا ۲۰ هزار میلیارد تومان از اموال بیت المال و سرمایه های این شرکت قدیمی قابل تامل است.

در طرحی که به نام «ایرانسرا» نامگذاری شده است و در روزهای باقیمانده از دولت دوازدهم کلید خواهد خورد، قرار است مجموعه های رفاهی این شرکت قدیمی و تمام مهمانسراهای بیمه ایران به یک شرکت خصوصی منتقل شود که از شرکتهای مشمول ماده ۱۴۱ و دارای زیان انباشته هنگفتی است.

در طرح «ایرانسرا» که به ابتکار مدیرعامل و ظاهرا با اصرار یکی از اعضای هیات مدیره این شرکت در حال اجرایی شدن است، مجموعه خزرآباد ساری، هتل آبان مشهد، هتل عباسی اصفهان، مجموعه تالارهای مجموعه ایران زمین و کلیه مهمانسراهای بیمه ایران در تمام استانهای کشور برای مقاصد به ظاهر گردشگری این شرکت واگذار شود که عملکرد سالهای گذشته این شرکت چند میلیارد تومان زیان انباشته روی دست بیمه ایران گذاشته است.

با توجه به ورشکسته شدن بسیاری از شرکتهای مسافرتی و گردشگری در زمان کرونا و ممنوعیت مسافرت و اقامت در هتلها در یکسال اخیر که کرونا گسترش یافته است، اجرای اینگونه اقدامات معنایی به جز نابود کردن سرمایه‌های این شرکت قدیمی نمی تواند داشته باشد.

نحوه واگذاری اموال بیت المال به این شرکت قابل تامل است و ضرورت دارد نهادهای نظارتی به منظور جلوگیری از  تضییع و صیانت از بیت المال در این خصوص ورود فوری کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا