ورود پرقدرت مجلس به افزایش معنادار قیمت خودرو

محبی نجم آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: فاصله قیمت خودرو در کارخانه‌ و بازار بسیار زیاد است و رفع این مشکل مورد توجه مجلس شورای اسلامی است.

بهروز محبی نجم آبادی درباره راهکارهای رفع مشکل  قیمت گذاری خودرو، اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی معتقدند که موضوع خودرو به عنوان یکی از مشکلات جدی کشور باید حل و فصل شود.

وی ادامه داد: به واسطه اینکه عرضه و تقاضای خودرو از هم فاصله گرفت، نقدینگی به این سمت از اقتصاد کشور سوق پیدا کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: فاصله قیمت خودرو در کارخانه‌ و بازار بسیار زیاد است و رفع این مشکل مورد توجه مجلس است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از بحث‌ها در مجلس آن است که خودرو هم در بورس عرضه شود و متناسب با طرفدارانی که پیدا می کند، به خصوص طرفداران واقعی خرید خودرو، در بازار سرمایه عرضه شود.

وی افزود: قطعا شرایط فعلی بازار خودرو قابل قبول نیست و بنده در بازدید از مجموعه قطعه‌سازان دیدم که برخی از  قطعه‌سازان به درستی به وظایف خود عمل می‌کنند و کیفیت خوبی را برای خودرو ایجاد می‌کنند و در کنار آنان، افراد دیگری هم بودند که متاسفانه توجهی به استانداردها و کیفیت نداشتند.

محبی نجم آبادی اظهار داشت: از آن طرف، افرادی هم که خودرو خریداری می‌کنند، به واسطه اینکه قطعاتی که روی خودرو گذاشته می شود، از استاندارد لازم برخوردار نیست، اعتراضاتی دارند.

وی تاکید کرد: ما همه این مسائل را به مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت و به ویژه وزیر صمت منتقل کردیم و پیگیری خود را ادامه می‌دهیم تا هم بتوانیم قیمت خودرو را کاهش دهیم و هم کیفیت خودرو ارتقا یابد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا