وزیر راه و شهرسازی: طرح اخذ مالیات خانه‌های خالی از مرداد ماه اجرا می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: ساز و کار مهندسی و فنی و اجرایی و مصالح برای تولید سالانه یک میلیون مسکن در کشور وجود دارد منتهی نکته حائز اهمیت توانمندسازی مردم است تا استطاعت خرید داشته باشند.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در برنامه تیتر امشب گفت: در خصوص طرح حضرت آیت الله رییسی رییس جمهور منتخب، درباره احداث سالی یک میلیون مسکن، در جلسه ای که خدمت ایشان رسیدم عرض کردم که سازو کار مهندسی و فنی و اجرایی و مصالح و نیروی کار برای این که در کشور سالانه یک میلیون مسکن تولید شود فراهم است، اما نکته حائز اهمیتی که وجود دارد توانمندسازی مردم و ایجاد شرایط برای مردم است تا استطاعت خرید داشته باشند و بتوانند بخرند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که ما آمار کل خانه های کشور را گرفته ایم افزود: ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد خانه خالی را شناسایی کرده ایم و در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار داده ایم و از مرداد ماه باید از آنها مالیات اخذ شود.

اسلامی گفت: از مرداد ماه طرح اخذ مالیات از خانه های خالی آغاز می شود.

بازپرداخت وام طرح ملی مسکن ۲۰ ساله شد
وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به افزایش وام طرح ملی مسکن به ۲۵۰ میلیون تومان، گفت: زمانیکه وام این طرح ۱۰۰ میلیون تومان بود، حدود ۱۰ درصد قیمت واحدها را پوشش می‌داد. با افزایش وام به ۲۵۰ میلیون تومان، حدود ۶۰ درصد هزینه ساخت واحدها با تسهیلات تامین می شود.

اسلامی با اعلام این‌که بازپرداخت تسهیلات طرح ملی مسکن ۲۰ ساله است، اضافه کرد: از ۵۳۰ هزار واحد طرح مذکور تاکنون ۴۰ هزار واحد افتتاح شده و تا پایان سال ۱۴۰۰ در صورت تکمیل آورده متقاضیان ۱۵۰ هزار واحد دیگر تکمیل خواهد شد.

وی نیاز واقعی مسکن شهری را سالانه ۷۰۰ هزار واحد اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۳۰۰ هزار واحد را مردم می‌سازند و مابقی در قالب طرح ملی مسکن ساخته خواهد شد.

اسلامی در بخش دیگری از سخنانش به بازار اجاره مسکن اشاره کرد و گفت: با ادامه طرح پرداخت وام ودیعه و مصوبه ستاد ملی کرونا برای تمدید قراردادهای اجاره،‌ در شهر تهران جابجایی مستأجران ۶۵ درصد و در سایر شهرها ۸۰ درصد کاهش یافته است.

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این‌که سال گذشته به ۲۲۵ هزار خانوار وام ودیعه پرداخت شد،‌ تصریح کرد: امسال ۲۵۰ هزار نفر برای دریافت این وام ثبت‌نام کرده‌اند که به واسطه اتصال بانک‌ها به سیستم وزارت راه و شهرسازی روند پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن مطلوب خواهد بود.

جمع آوری حلبی آباد چابهار
وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای طرح بازآفرینی شهری و بحث حاشیه نشینی گفت: بزرگترین و تاسف بار ترین حاشیه نشینی کشور که به صورت آلونک است و حلبی آباد، در شهر چابهار است که ما به یاری خدا همین امسال و در همین ماه های آینده با قراردادی که با بسیج بسته ایم کل آن حلبی آباد را پاک و تبدیل به محیطی فاخر و متناسب با زندگی شهری می کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا