پافشاری امارات بر سیاسی نبودن کاهش تولید نفت اوپک پلاس

وزیر انرژی امارات متحده عربی اعلام کرد کشورش بر این باور است که اوپک پلاس با موافقت با کاهش تولید نفت، انتخاب فنی درستی انجام داده و این تصمیم که با توافق همه کشورهای عضو گرفته شده است، هیچ ارتباطی با مسائل سیاسی ندارد.

اوپک که شامل ۱۳ کشور عضو است و هم‌پیمانانش شامل روسیه، در نشست پنجم اکتبر وزیران اوپک پلاس، کاهش هدف تولید نفت به میزان دو میلیون بشکه در روز از نوامبر را تصویب کردند.

سهیل المزروعی به خبرنگاران گفت: ما به اعتبار فنی اوپک و اوپک پلاس اعتماد و باور کامل داریم. ما همیشه دیدار کرده و درباره حقایق، بر مبنای تحلیلی که از بازار انجام داده‌ایم و چگونگی مشارکت برای اجرای تدابیر درست برای متوازن کردن عرضه و تقاضا، گفت و گو می‌کنیم و تصمیم، همواره با توافق جمعی گرفته می‌شود و تصمیم اخیر بر اساس همین منطق گرفته شده است. مایلم که تکرار کنم هر گونه تصمیمی که در اوپک گرفته می‌شود، ارتباطی با سیاست ندارد.

وزیر انرژی امارات متحده عربی پس از حمایت اعضای متعدد اوپک پلاس از تصویب کاهش هدف تولید، این اظهارات را بیان کرد. این اظهارات در واکنش به ادعای کاخ سفید بود که عربستان سعودی را متهم کرد بعضی از کشورهای عضو اوپک پلاس را مجبور کرده است به کاهش تولید نفت رای دهند. ادعای مذکور از سوی ریاض رد شده است.

مزروعی گفت: این تصمیم قیمتها را به جای افزایش، تثبیت می‌کند و در ادامه افزود: این عدم ثبات است که سرمایه گذاران را فراری داده است.

وزیر انرژی امارات متحده عربی در پاسخ به این که آیا کشورش قصد دارد سقف تولید بالاتری را درخواست کند، اظهار کرد: مکانیزمی برای هر کشور وجود دارد تا درخواستش را مطرح کند.

مزروعی گفت:‌ امارات متحده عربی متعهد است ظرفیت تولید نفت را افزایش دهد. شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک)، قصد دارد پاک‌ترین بشکه نفت روی زمین را تولید کند.

بر اساس گزارش رویترز، خبرگزاری دولتی امارات متحده عربی (WAM) روز دوشنبه به نقل از بیانیه وزارت خارجه این کشور گزارش کرد امارات متحده عربی در تلاشهای عربستان سعودی برای حمایت از ثبات و امنیت انرژی، از این کشور حمایت کامل می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا