پیش بینی بازار سرمایه در روزهای آینده | روند صعودی دوباره آغاز می‌شود؟

یک کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه وضعیت این بازار نگران کننده نیست، گفت: احتمالا از یک ماه آینده شاهد رشد در بازار خواهیم بود.

سعید جعفری با اشاره به صعود بازار سرمایه طی ماه‌های قبل اظهار کرد: بازار سرمایه از آبان ماه سال گذشته تا حدود یک هفته قبل، رشد خوبی را تجربه کرد و وقوع یک اصلاح دور از انتظار نبود. در واقع خاصیت بازارهای مالی این است که در بین رشدها اصلاحات اتفاق بیفتد. البته معمولا این انتظار وجود دارد که انتظار دارند اصلاحات در یک روند عرضه و تقاضای عادی رخ دهد اما بازارساز بازار سرمایه ایران تصمیم گرفت در این مقطع رشد را با ابزارهایی که دارد متوقف کند.

وی ادامه داد: یکی از ابزارها توصیه‌هایی بود که از سوی برخی افراد به صورت غیررسمی درمورد بازار مطرح می‌شد. از سوی دیگر برخی سیاست‌ها بود مانند کاهش حد نصاب صندوق‌های درآمد ثابت یا کاهش حد نصاب اعتبار مشتریان کارگزاری‌ها از کنترل بازار حکایت داشت. در چنین شرایطی، زمانی که فعالان بازار نشانه‌ها را بررسی می‌کنند، طبیعی است که به فروش و شناسایی سود اقدام کنند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به چشم انداز تورمی در کشور، گفت: با توجه به این موضوع، اتفاقی که هفته قبل در بازار رخ داد صرفا یک اصلاح است که به شکل خوبی رخ نداده است. احتمالا از یک ماه آینده شاهد رشد در بازار خواهیم بود. به طور کلی شرایط بازار مخصوصا برای سرمایه‌گذاران میان مدت و بلند مدت خیلی خطرناک نیست.

جعفری به این سئوال که آیا احتمال ریزش سال ۱۳۹۹ در بازار سرمایه وجود دارد یا خیر نیز پاسخ داد: شرایط بنیادین شرکت‌ها مخصوصا شرکت‌های بزرگ طوری است که قیمت ها از ارزش ذاتی سهام بالاتر نیستند؛ بنابراین ریزش ۱۳۹۹ را تجربه نخواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا