پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۶خرداد

قیمت دلار در معاملات امروز به ۲۳۲۵۰تومان افزایش یافت که به گفته برخی از فعالان بازار ارز، این روند صعودی نتیجه انتظارات منفی نسبت به غلبه جناح اصولگرایان بر اصلا‌ح‌طلبان در لیست نهایی کاندیداهای ریاست‌جمهوری است چرا که درصورت پیروزی یکی از اعضای این گروه در انتخابات که احتمالا تمایلی هم به بهبود روابط سیاسی با آمریکا ندارند، روند مذاکرات و قیمت دلار تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

امروز هم قیمت دلار به مسیر افزایشی ادامه داد و قیمت آن در بازار نقدی از ۲۳هزار تومان دیروز، به ۲۳۲۰۰ در ساعات اول معاملات و تا پایان روز به ۲۳۲۵۰تومان افزایش یافت؛ این روند صعودی در معاملات پشت‌خطی هم مشاهده می‌شود و قیمت دلار فردایی در این بازار هم تا ۲۳۳۵۰تومان بالا رفته است.

دیروز پنجمین دور مذاکرات وین برگزار شد اما هیچ سیگنالی از این نشست به بازار ارز نرسید، هرچند درصورت انتشار اخبار مثبت هم احتمالا دلار رفتار کاهشی نشان نمی‌داد چراکه طی چند هفته اخیر، بازار ارز نسبت به اخبار برجام بی‌تفاوت شده و حتی به رغم اظهارنظر‌های مثبت مسئولان نسبت به روند مذاکرات، قیمت دلار کاهش نیافته است.

اما دیروز لیست نهایی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ منتشر شد که واکنش‌های بسیاری به همراه داشت؛ یکی از نکات قابل توجه در این لیست غلبه جناج اصولگرایان بر اصلاح‌طلبان بود. برخی از فعالان بازار ارز معتقدند که اصولگرایان تمایلی به بهبود روابط سیاسی با غرب نداشته و درصورت پیروزی یکی از کاندیداهای این گروه، احتمالا روند مذاکرات و قیمت دلار تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

در مقابل، برخی دیگر از تحلیلگران ارزی معتقدند که قرار گرفتن نام همتی در این لیست سیگنال‌های مثبتی به بازار ارز وارد خواهد کرد چراکه ممکن است رییس کل بانک مرکزی تا زمان انتخابات از طریق ارزپاشی و پایین آوردن قیمت دلار، آراء بیشتری را با خود همراه کند.

در میان این اظهارنظر‌ها درمورد تاثیر انتخابات بر قیمت دلار، عده‌ای همچنان بر این باورند که مذاکرات وین تا قبل از انتخابات به سرانجام خوبی خواهد رسید و روحانی با دست پر دولت را واگذار خواهد کرد؛ از همین رو این عده پیش‌بینی می‌کنند که قیمت دلار در روزهای آینده وارد فاز نزولی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا