چگونه با ۵۶ میلیون، وام ۴۸۰ میلیون تومانی بگیریم؟

قیمت اوراق مسکن نسبت به ۱۰ روز گذشته کمی افزایش داشته است، به طوریکه زوج های ساکن تهران برای اخذ وام ۴۸۰ میلیون تومانی مسکن باید کمی بیش از ۵۶ میلیون تومان پرداخت کنند.

بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق تسهیلات مسکن ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خردادماه سال جاری به ترتیب ۱۱۸ هزار و ۲۰۰ تومان، ۱۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و ۱۱۸ هزار و ۱۰۰ تومان قیمت دارد.

هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن تیرماه سال ۱۴۰۰ با قیمت ۱۱۷ هزار و ۷۰۰، مردادماه ۱۱۷ هزار و ۳۰۰ و شهریورماه نیز ۱۱۷ هزار و ۸۰۰ تومان  داد و ستد می‌شود.

همچنین هرکدام از اوراق مهر و آبان و آذرماه۱۱۷ هزار و ۳۰۰، ۱۱۷ هزار و ۹۰۰ و ۱۱۸ هزار و ۲۰۰تومان قیمت دارد. قیمت اوراق دی ماه سال جاری نیز ۱۱۷ هزار و ۶۰۰ تومان بوده که این گزارش بر اساس نرخ اوراق در دی ماه نوشته شده است.

قیمت اوراق برای مجردها و متاهل‌های تهرانی

مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛  لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که با تخفیف در نظر گرفته شده تعداد اوراق ۲۰۰ و هزینه آن با تسه ۱۱۷ هزار و ۶۰۰ تومانی، ۲۳ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان می شود.

همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن با تخفیف باید ۸۰ برگه به مبلغ ۹ میلیون و ۴۰۸ هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق ۳۲ میلیون و ۹۲۸هزار تومان می‌شود.

زوج‌های تهرانی نیز برهمین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ که البته طبق تصمیم جدید، زوجین باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۴۷ میلیون و ۴۰هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۹ میلیون و۴۰۸  هزار تومانی وام جعاله در مجموع باید ۵۶ میلیون و ۴۴۸هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت اوراق در سایر استان‌ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجردها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است که با توجه به این‌که مجردها با تخفیف باید ۱۶۰ و متاهل‌های ساکن این شهرها نیز باید ۳۲۰  برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجردها باید ۱۸ میلیون و ۸۱۶ هزار تومان و متاهل‌ها نیز باید  ۳۷ میلیون و ۶۲۳هزار تومان پرداخت کنند.

این وام برای مجردهای سایر مناطق شهری با تخفیف به ۶۰ و برای زوجین این مناطق نیز به ۱۲۰ میلیون تومان رسیده است. بنابراین مجردها باید با پرداخت ۷ میلیون و ۵۶و متاهل‌ها نیز با پرداخت ۱۴ میلیون و ۱۱۲هزار تومان نسبت به اخذ این وام اقدام کنند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا