کالاهای اساسی در صدر کشف احتکار

به گفته مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت، بر اساس نتایج بازرسی از مراکز نگهداری برای مقابله با احتکار در بهمن ماه ۸۳۶ فقره پرونده برای واحدهای متخلف تشکیل شده است.

سید مجتبی سجادی با بیان اینکه بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت (صمت) برای مقابله با هرگونه احتکار احتمالی کالا در بهمن ماه امسال ۲۰ هزار و ۷۷۴ بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا در سراسر کشور انجام داده‌اند، گفت: این بازرسی‌ها منجر به تشکیل ۸۳۶ فقره پرونده برای واحدهای متخلف شده است.

به گفته وی کالاهای مکشوفه شامل کالاهای اساسی از جمله برنج، چای، روغن نباتی، شکر، تخم مرغ، تجهیزات پزشکی، انواع شوینده و … به ارزش بیش ۷۷۱ میلیارد تومان بوده است.

مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در ادامه از انجام ۱۹۷ هزار و ۷۹۷ مورد بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا از سوی بازرسان سازمان‌های صمت، از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: در نتیجه این بازرسی‌ها نیز ۸۰۹۸ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۵۲۴۲ میلیارد تومان تشکیل شده است.

وی در پایان با اشاره به تشدید بازدیدها و بازرسی‌های بازرسان این سازمان و سازمان‌های صمت استانها در روزهای پایانی سال و نزدیک شدن به ایام عید، اظهار کرد: هموطنان می‌توانند از طریق شماره تلفن ۱۲۴ یا سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان در سراسر کشور، تخلفات اقتصادی را منعکس کنند تا براساس قانون برخورد بازدارنده با متخلفان انجام شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا