کاهش ۲۰ درصدی تولید فولاد طی ۵ ماه

عضو هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: طی سه الی چهار ماه آینده به علت مشکلات کمبود گاز و افت فشاری که در میادین وجود دارد با افت فشار و کمبود گاز مواجه می‌شویم و رفع این مشکل به‌شرطی است که دولت جدید بتواند تحریم‌ها را مرتفع و قراردادهایی را امضا کند تا فشار میادین گازی را بالا ببرد که تولید به روند خود بازگردد.
سید رضا شهرستانی، در خصوص وضعیت تولید فولاد، گفت: وضعیت تولید فولاد خیلی کاهش پیداکرده است و باوجوداینکه در سه ماه اول سال نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد رشد تولید داشتیم، ولی متأسفانه در سه ماه تابستان نسبت به سال گذشته حدود ۵۰ درصد، تولید فولاد صورت گرفته است.

وی افزود: طی ۵ ماه اول سال ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته ۱۵ الی ۲۰ درصد کاهش تولید داشتیم.
عضو هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: موضوع کمبود برق که در حال حاضر وجود دارد مربوط به وزیر و وزارتخانه نیست و مشکل اساسی که وجود دارد وضعیت گاز است که تأسف اورتر از وضعیت برق شده است.

شهرستانی بیان کرد: طی سه الی چهار ماه آینده به علت مشکلات کمبود گاز و افت فشاری که در میادین وجود دارد همچنین شرکت توتال قراردادی را قبل ریاست‌جمهوری ترامپ امضا کرده بود و با آمدن ترامپ این قرارداد لغو شد تمامی این موارد باعث می‌شود که با افت فشار و کمبود گاز مواجه شویم.

عضو هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: دوماه پیش با کمبود برق مواجه شدیم و این کمبود بر روی صنعت مخصوصاً صنعت فولاد و سیمان فشار وارد کرد درحالی‌که  صنعت فولاد درزمینه گاز و برق انرژی بر است لذا به نظر می‌آید که در ماه‌های آتی روند کمبود برق ادامه پیدا خواهد کرد و متأسفانه شاهد کاهش تولید خواهیم بود و ضررهای جبران‌ناپذیری  به وجود می‌آید.

وی اظهار کرد: نه تنها امسال این اتفاق می‌افتد بلکه این روند چندین سال نیز ادامه خواهد داشت و رفع این مشکل به‌شرطی است که دولت جدید بتواند تحریم‌ها را مرتفع  و قراردادهایی را امضا کند  تا فشار میادین گازی را بالا ببرد که تولید به روند خود بازگردد.

کاشانی در خصوص اینکه آیا تمهیداتی برای رفع مشکلات تولید فولاد در کوتاه‌مدت در نظر گرفته‌شده است، گفت:
برای کوتاه‌مدت پیشنهاد‌هایی داده‌ایم، ابتدا اینکه زودتر کاهش سوخت را اعلام کنند تا صنعت، خود را با شرایطی که وجود دارد سازگار کند و شرکت‌هایی که نیاز به توسعه و بازسازی دارند در زمان‌های کاهش گاز و برق بتوانند اوضاع را مدیریت کنند.

عضو هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: همچنین برای ارتقا نیروگاه‌هایی که فرسوده شده نیز پیشنهاد دادیم تا بخش صنعت در ارتقا بهره‌برداری این نیروگاه‌ها سرمایه‌گذاری کند و از نتایج آن  بهره‌مند شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا