از اینترنت بی‌کیفیت شکایت کنید

مشترکان اینترنت می‌توانند درصورت مشاهده عدم تطبیق سرعت فروخته‌شده و سرعت دریافتی، حجم خریداری‌شده و حجم دریافتی از سوی اپراتورها، موضوع را در سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات با آدرس ۱۹۵.cra.ir ثبت کنند.

سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ به منظور افزایش رضایت کاربران و رسیدگی به شکایت‌های مردمی در حوزه‌های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان در حالی راه‌اندازی شده است که کاربران سرویس‌های ارتباطی، فناوری اطلاعات و پستی می‌توانند با مراجعه به سایت https://195.cra.ir یا تماس با تلفن گویای ۱۹۵ شکایت‌های خود را از سرویس‌های مختلف حوزه ICT ثبت و پیگیری کنند.

همچنین با راه‌اندازی سامانه نت‌سنج پلاس هر ایرانی در هر مکانی می‌تواند ببیند که چه شرکت‌هایی خدماتشان ارائه می‌شود؟ کیفیت پوشش چیست؟ میزان سرعتی که می‌تواند دریافت کند چقدر است؟ شکایات مردم در آن منطقه چه بوده است؟ و اندازه‌گیری‌های کیفی چه می‌گوید؟ همچنین علاوه بر اطلاعات رگولاتوری، نظراتی که کاربران منعکس می‌کنند هم در این سامانه وجود دارد و هر یک از کاربران در هر نقطه از کشور می‌توانند انتخاب کنند که کدام اپراتور چه سرویسی می‌دهد و از نظرات سایر مردم هم مطلع شوند.

همچنین به تازگی عیسی زارع‌پور -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- درباره سرعت اینترنت اظهار کرد: در حالی که به دلیل مشکلات مربوط به عدم توسعه شبکه توسط اپراتورها، سرعت کاربران در سراسر کشور به‌طور میانگین ۵ تا ۶ مگابیت‌برثانیه را نشان می‌دهد و در پروانه اپراتورها ۲ مگابیت‌برثانیه آمده است، اما ما باید به چند ده و حتی چند صد مگابیت‌برثانیه برسیم. بخشی از انتقادات درباره کندی اینترنت درست است و قبول داریم و اپراتورها در صدد رفع آن هستند.

همچنین پس از آن صادق عباسی شاهکوه -رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- هم اعلام کرد: در حال حاضر  جلسات کمیته ویژه پایش و بررسی کیفیت اینترنت با هدف بررسی دقیق وضعیت موجود و احصای مشکلات و ارایه برنامه زمان‌بندی برای رفع آنها از سوی اپراتورها برگزار می‌شود و اپراتورهایی که کمترین و بیشترین میزان پیشرفت در اجرای برنامه زمان‌بندی رفع مشکلات را داشته باشند، به مردم معرفی می‌شوند.

بدین ترتیب مشترکان می‌توانند درصورت مشاهده عدم تطبیق سرعت فروخته‌شده و سرعت دریافتی، حجم خریداری‌شده و حجم دریافتی و همچنین رعایت نکردن تعرفه‌های ترجیحی برای سایت‌های داخلی و پیام‌رسان‌های بومی از سوی اپراتورها، موضوع را به‌طور سریع در سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات با آدرس https://195.cra.ir ثبت کنند. همچنین مشترکان علاوه بر مراجعه به این سامانه می‌توانند برای اعلام شکایت خود با شماره ۱۹۵ تماس بگیرند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا