۷۱ درصد سد کرج خالی است

مدیر مطالعات شرکت آب منطقه‌ای البرز گفت: در حال حاضر حدود ۲۹ درصد ظرفیت  سد کرج  و ۴۳ درصد ظرفیت سد طالقان پر است.

سعید نقدی گفت: این در حالی است که سد کرج در همین زمان، سال گذشته ۵۶ درصد و سد طالقان حدود ۶۱ درصد پر بود. چون  در سال های ۹۸ و ۹۹  بارش‌های خوبی حادث شد که سدهای کرج و طالقان سرریز کردند.

وی  ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ با بارش‌های نسبتا ناامید کننده مخصوصا در فصل بهار مواجه بودیم و روند آبگیری سدها بر اساس آنچه انتظار داشتیم اتفاق نیفتاد. اگرچه همکاران در مدیریت و بهره برداری از سدها تلاش کردند تا با توجه به انبوه مصارف استان‌های البرز، تهران و قزوین شرایط را مدیریت کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که بارش‌های مناسبی در زمستان امسال اتفاق بیفتد و بهار پر بارشی داشته باشیم تا سدهایمان از این شرایط نگران کننده خارج شوند.

مدیر مطالعات آب منطقه‌ای البرز با اشاره به اینکه در گذشته نیز  سدها چنین وضعیتی و حتی بدتر از شرایط کنونی را تجربه کرده‌اند، گفت: به عنوان مثال سد کرج در سال‌های ۷۸ ،۷۹ و ۹۴  و سد طالقان در سال ۹۴ این شرایط را داشت.

وی گفت: به‌طور کلی سد کرج در دی ماه کمترین تراز آبی خود را دارد و از اواخر بهمن ماه روند آبگیری با ذوب برف‌ها و بارش‌ها تسریع می‌شود.

وی افزود: ارتفاعات استان البرز بارش‌های مناسبی دارند و حتی ایستگاه‌هایی در این حوضه وجود دارد که سالیانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیمتر هم بارش دارند، بنابراین اگر بارش‌ها اتفاق بیفتد حجم مخزن سد پر می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا