دولت و مجلس به‌دنبال حمایت از بازنشستگان هستند

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با بیان این‌که دولت در لایحه بودجه به اصلاح ساختار توجه کرده است، گفت: ما باید به موضوع حمایت از بازنشستگان توجه کنیم که دولت هم موافق آن است و در همین راستا شب گذشته وعده چنین موضوعی توسط دولت در کمیسیون تلفیق داده شد.

سیدشمس‌الدین حسینی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: ما اکنون لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را براساس ماده اصلاحی ۱۸۲ آیین‌نامه داخلی تنظیم کرده‌ایم اولین باری است که این لایحه دو مرحله‌ای رسیدگی می‌شود. ما در این مرحله چهار مورد احکام مورد نیاز، اخذ منابع، تراز عملیاتی و سرمایه‌ای مالی و بروز برآورد منابع و مصارف را مورد رسیدگی قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: این‌که دولت مصارف را به مجلس شورای اسلامی ارائه نکرده به این دلیل است که در اصلاح آیین‌نامه چنین چیزی نیامده است پس این‌که فکر کنیم با رد کلیات، دولت مصارف را به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌دهد، چنین چیزی نیست اما در اصلاح آیین‌نامه داخلی این موضوع را نیاورده‌ایم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که باید هرچه سریع‌تر لایحه تنظیم مقررات مالی دولت ۳ را تصویب کنیم، اظهار کرد: دولت به اصلاح ساختار بودجه توجه کرده است این‌که منابع حاصل از مولد سازی را کمتر پیش‌بینی کرده به این دلیل است که می‌خواهد آنچه تحقق پیدا می‌کند را در لایحه بیاورد تا تعهد مازادی برای سال‌های بعد ایجاد نشود.

حسینی با بیان این‌که باید موضوع افزایش یک درصد مالیات بر ارزش افزوده در زمان بررسی جزییات اصلاح شود، تصریح کرد: دغدغه همه ما بحث بازنشستگان است که در همین راستا شب گذشته در جلسه کمیسیون تلفیق مقرر شد که ۵۰ همت پیش‌بینی شود. ما باید از بازنشستگان حمایت کنیم که دولت هم موافق آن است.

این عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳در پایان از نمایندگان درخواست کرد که به کلیات لایحه بودجه رای دهند و اصلاحات مدنظر در جزییات اعمال شود چون در غیر این صورت زمان از دست می‌رود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا