پیشرفت خیره کننده خودروسازی که تولیدکننده داستر و ساندرو است! /عکس

داچیا مطمئناً یک داستان موفقیت آمیز در گروه رنو بوده است که به دلیل رویکرد مقرون به صرفه‌اش شناخته می‌شود. این فقط یک استراتژی موقت بود تا این برند رومانیایی خط تولید خود را به بخش‌های اصلی و جدیدتر گسترش دهد. داچیا به دنبال شاسی‌بلند داستر و بیگستر، در حال حاضر در حال توسعه دو مدل جدید با ابعاد کامپکت است: یک استیشن واگن کراس و یک سدان سبک فست‌بک که قرار است هر دو در سال ۲۰۲۶ معرفی شوند.

امیرمسعود عابدین: در حالی که اطلاعات دقیق در مورد مدل‌های جدید داچیا هنوز محدود است، اینجا تمام اطلاعات موجود جمع‌آوری شده و رندرهایی از استیشن واگن کراس آینده وجود دارد.

پروژه جدید که با نام Dacia C-Neo شناخته می‌شود، با هدف پر کردن شکاف در بازار خودرو طراحی شده است. بسیاری از خودروسازان تولید خودروهای هاچ بک و سدان‌های کامپکت با موتور احتراق داخلی (ICE) را متوقف کرده‌اند یا متعهد شده‌اند که در این بخش کاملاً برقی باشند. این یک خلاء در بازار مدل‌های مقرون به صرفه با موتور بنزینی ایجاد کرده است. داچیا با ارائه خودرویی با فضای داخلی جادار، ویژگی‌های ماجراجویانه و قیمت رقابتی، برای استفاده از این فرصت وارد عمل شده است. این خودرو را به عنوان پاسخ این برند رومانیایی به اشکودا اکتاویا در نظر بگیرید، که در هر دو مدل هاچ بک و استیشن واگن موجود است.

پیشرفت خیره کننده خودروسازی که تولیدکننده داستر و ساندرو است! /عکس

همانطور که در رندرها نشان داده شده است، پیش بینی می‌شود که Dacia C-Neo از زبان طراحی جدید معرفی شده توسط شاسی بلندهای داستر و بیگستر استفاده کند. این خودرو احتمالاً شامل چراغ‌های LED باریک، سطوح براق و عناصر طراحی است که معمولاً در کراس‌اورها یافت می‌شود و حس ماجراجویی را القا می‌کند.

انتظار می‌رود C-Neo حدود ۴۶۰۰ میلی‌متر (۱۸۱ اینچ) طول داشته باشد که در نتیجه کابینی جادار دارد. این امکان وجود دارد که داشبورد و بیشتر کنترلرها با شاسی‌بلندهای داستر و بیگستر مشترک باشد و به داچیا اجازه می‌دهد در هزینه‌های تحقیق و توسعه صرفه‌جویی کند. علاوه بر این، طیف گسترده‌ای از لوازم جانبی داچیا آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای کمپینگ و فعالیت‌های مختلف در فضای باز تبدیل می‌کند.

پیشرفت خیره کننده خودروسازی که تولیدکننده داستر و ساندرو است! /عکس

با توجه به زیرساخت‌ها، کل خط تولید داچیا بر اساس معماری CMF-B گروه رنو ساخته شده که مزایای صرفه‌جویی در هزینه را، در تولید و توسعه فراهم می‌کند. مدل‌های C-Neo نیز از این قاعده مستثنی نخواهند بود و زیربنای خود را با بیگستر، پرچم‌دار آتی شاسی‌بلند داچیا به اشتراک می‌گذارند.

انتظار می‌رود که گزینه پیشرانه شامل نسخه‌های هیبریدی ملایم و دوگانه سوز باشد که در آینده امکان عرضه یک پلاگین هیبریدی هم وجود دارد. در حالی که پروژه C-Neo هنوز به طور رسمی اعلام نشده است، Denis Le Vot، مدیر عامل داچیا تایید کرده است که دو مدل جدید قرار است در سال ۲۰۲۶ معرفی شوند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا