مشترکان پرمصرف ۳ برابر کم مصرف ها پول آب می پردازند

مشترکین پرمصرف آب که مصرف آنها بیش از الگو است، با افزایش تعرفه مواجه خواهند شد.

سیدرسول باقری، معاون درآمد و امور مشترکین آب و فاضلاب استان تهران، در پاسخ به این سوال که آیا مشترکین پرمصرف جریمه می شوند؟ گفت: بحث جریمه وجود ندارد، اما تعرفه آب مشترکینی که مصرف آنها بالای الگو است، یک سوم قیمت تمام شده است و تعرفه آب مشترکینی که مصرف آنها زیر الگو (۱۲ هزار لیتر در ماه برای یک خانواده) است، کمتر از ۱۰ درصد بهای تمام شده است.

معاون درآمد و امور مشترکین آب و فاضلاب استان تهران تاکید کرد: درحال حاضر پول آبی که از مردم اخذ می شود، بسیار کمتر از بهای تمام شده است.

گفتنی است، محسن اردکانی، مدیرعامل آبفای استان تهران در این خصوص گفته بود: علیرغم اینکه امسال شاهد افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان آب در استان تهران بودیم، اما مردم تهران ۶۲ میلیون متر مکعب نسبت به سال گذشته کمتر مصرف کردند که از این میزان، ۲۰ میلیون متر مکعب آن مربوط به مشارکت‌ های مردمی و مدیریت مصرف آنان بوده است.

افزایش ۳۵ درصدی تعرفه آب برای مشترکان پرمصرف

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۳، وزارت نیرو از طریق شرکت های آب و فاضلاب استانی سراسر کشور مکلف است علاوه بر نرخ آب بها به ازای هر متر مکعب فروش آب شرب بالاتر از الگوی مصرف تا دو برابر بیش از الگو، ۱۵ درصد نرخ آب‌ بها را افزایش دهد و در مورد مشترکانی که بیش از دو برابر الگو مصرف کرده‌اند، به ازای هر متر مکعب مازاد ۳۵ درصد نرخ را افزایش و از آنان دریافت و به خزانه داری کل کشور واریز کند.

طبق لایحه بودجه ۱۴۰۳ وجوه فوق مشمول مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده نخواهد بود و ۱۰۰ درصد وجوه دریافتی از محل حساب مذکور در ردیف معین در بودجه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور جهت آبرسانی شرب شهرهای دارای تنش آبی، روستایی و عشایری و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و اصلاح شبکه آن و تکمیل فاضلاب روستایی و آبرسانی سیار اختصاص می یابد به نحوی که ۳۰ درصد منابع مذکور برای آبرسانی عشایری و باقیمانده برای آبرسانی شهری و روستایی بر اساس بحران و کمبود آب سالم بین استانها در مقاطع سه ماهه توزیع شود. مبادله موافقت نامه بین شرکتهای آب و فاضلاب و سازمان امور عشایر ایران و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانها الزامی است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا