رشد ۴۶ درصدی تعرفه‌های پزشکی در سال ۱۴۰۳

صبح یکشنبه با حضور وزیر بهداشت و رئیس کل سازمان نظام پزشکی جلسه شورای عالی بیمه در محل وزارت بهداشت برگزار شد.

در این جلسه مدیران عامل سازمان بیمه سلامت، بیمه تأمین اجتماعی، بیمه خدمات درمانی نیرو‌های مسلح، بیمه مرکزی، نمایندگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمیته امداد، سازمان برنامه و بودجه، نماینده ناظر مجلس شورای اسلامی، سازمان امور اداری و استخدامی، نظام پزشکی و وزارت بهداشت در حال برگزاری است.

در این جلسه، بر سر تعیین تعرفه‌های ۱۴۰۳، بحث شد و تعرفه پیشنهادی به سازمان برنامه و بودجه ارسال و در نهایت، به هیأت وزیران برای تصویب نهایی تعرفه‌ها اقدام خواهد کرد.

این در حالی است که در تعیین تعرفه‌ها، سازمان نظام پزشکی به عنوان ارائه دهنده خدمت در شورای عالی بیمه حضور دارد و سایر اعضای شورا، خریداران خدمت هستند.

سازمان نظام پزشکی، همواره نسبت به ترکیب شورای عالی بیمه اعتراض داشته است. زیرا، معتقد است که وزنه شورا به نفع خریداران خدمت است که دوست ندارند تعرفه‌ها به شکل واقعی تعیین شود.

در جلسه امروز شورای عالی بیمه، تعرفه‌های خدمات تشخیصی درمانی در سال ۱۴۰۳ برای همه بخش‌های ارائه دهنده خدمت به میزان ۴۶ درصد مصوب گردید.

در صورت آزادسازی نرخ ارز ترجیحی برای سرفصل‌های ارائه خدمت (به استثنای دارو)، میزان رشد جز فنی، لوازم مصرفی پزشکی و هتلینگ تعرفه‌های خدمات تشخیصی درمانی مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.

از سوی دیگر لازم است منابع بیمه‌ها از طریق سازمان برنامه و بودجه برابر قانون بیمه همگانی تأمین گردد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا