قیمت جهانی طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۱.۱۹ درصد کاهش به ۲۳۴۴ دلار و ۳۷ سنت رسید.

قیمت طلا در روز جمعه به اوج ۲۴۰۰ دلار رسید و در آستانه چهارمین افزایش پیاپی هفتگی قرار دارد. تشدید تنش‌ها در خاورمیانه تمایل سرمایه‌گذاران به طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده است.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۱.۱۹ درصد کاهش به ۲۳۴۴ دلار و ۳۷ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک با یک افزایش ۰.۰۶ درصدی به ۲۳۷۴ دلار و ۱۰ سنت رسیده است.
قیمت پلاتین هم در روز جمعه به ۱۰۰۰ دلار در هر اونس رسید که بالاترین رقم طی ۴ ماه گذشته بود.

تحلیلگران عقیده دارند با وجود افزایش شاخص دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا، قیمت طلا هم رو به افزایش است که می‌تواند حاکی از بالا رفتن تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن باشد.
واشنگتن اعلام کرد حمله احتمالی و قریب‌الوقوع ایران به رژیم صهیونیستی می‌تواند یک تهدید واقعی و جدی باشد و کاخ سفید به تمام تعهدات خود برای دفاع از این رژیم پایبند است.
تمایل برای خرید طلا معمولاً در زمان بی‌ثباتی‌های اقتصادی و ژئوپلیتیکی افزایش می‌یابد.
افزایش اخیر قیمت طلا علیرغم کاهش احتمال پایین آمدن زودهنگام نرخ بهره فدرال رزرو اتفاق افتاده است.
در این بین، بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساچز پیش ‌نی خود از قیمت طلا در پایان سال جاری میلادی را از ۲۳۰۰ دلار تا ۲۷۰۰ دلار افزایش داده است.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۲۸ درصد افزایش به ۲۸ دلار و ۳۳ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۶۶ درصدی ۹۷۶ دلار و ۷۴ سنت معامله می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا