هزینه ۱.۳۵ میلیارد دلاری رژیم صهیونیستی برای مقابله با پاسخ شب گذشته ایران

رسانه‌های اسرائیلی روز یکشنبه گزارش کردند رهگیری ده‌ها موشک و پهپاد ایرانی توسط رژیم صهیونیستی در شب گذشته، هزینه‌ای بالغ بر پنج میلیارد شِکِل (۱.۳۵ میلیارد دلار) داشته است.

روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از ژنرال رام امیناخ، مشاور مالی سابق رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی، گزارش کرد هزینه دفاع شب گذشته، بین چهار تا پنج میلیارد شِکِل (۱.۰۸ تا ۱.۳۵ میلیارد دلار) برآورد شده است.

وی گفت: من فقط درباره رهگیری موشک‌ها و پهپادهایی که ایرانی‌ها پرتاب کردند، صحبت می‌کنم و نه صدمات دیگری که این بار، اندک بودند.

امیناخ اظهار کرد: یک موشک «آرو» که برای رهگیری موشک بالستیک ایرانی استفاده می‌شود، ۳.۵ میلیون دلار قیمت دارد، در حالی که هزینه یک موشک «عصای جادویی» بعلاوه انواع هواپیماهایی که در رهگیری پهپادهای ایرانی استفاده شدند، یک میلیون دلار است.

بر اساس گزارش پایگاه خبری ای نیوز، پیش‌تر روزنامه اسرائیلی هاآرتص به نقل از دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گزارش کرده بود حدود ۳۵۰ موشک و پهپاد از ایران به سمت اسرائیل شلیک شد که اکثر آنها رهگیری شدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه شنبه اعلام کرد در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، اهدافی را در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا