آماده‌سازی ناوگان «هما» برای انجام عملیات حج ۱۴۰۳

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) گفت: با توجه به آغاز عملیات حج تمتع سال ۱۴۰۳ در روزهای پایانی اردیبهشت ماه، هما ناوگان پروازی خود را به این منظور آماده می‌کند.

سرپرست معاونت مهندسی و تعمیرات هما با بیان این مطلب گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، پرواز عملیات حج تمتع سال ۱۴۰۳ در روزهای پایانی اردیبهشت ماه سال جاری آغاز می شود و با توجه به گستردگی این عملیات در سطح کشور، هواپیمایی جمهوری اسلامی تمهیداتی برای انجام این عملیات پیش‌بینی و برنامه‌ریزی کرده است.

«محمدرضا حسن بوذری» افزود: یکی از این اقدامات، آماده‌سازی ناوگان برای انجام پروازهای این عملیات است.

وی گفت: در حج تمتع ۱۴۰۳، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد از ناوگان ایرباس خود بهره گیرد، بر این اساس طبق برنامه‌ریزی، بازرسی‌های ناوگان ایرباس A۳۰۰-۶۰۰ ,A۳۱۰, A۳۰۰B۴ در این عملیات از اسفند ماه سال ۱۴۰۲ آغاز و هم اکنون نیز ادامه دارد.

سرپرست معاونت مهندسی و تعمیرات هما به تعمیرات اساسی ۲ فروند هواپیمای A۳۰۰-۶۰۰ و A۳۱۰-۳۰۰ که در عملیات حج استفاده خواهند شد اشاره کرد و گفت: هم اکنون هواپیمای A۳۰۰-۶۰۰ تحت تعمیرات سازه‌ای(S-CHECK) ایرباس A۳۱۰-۳۰۰ نیز تحت تعمیرات چک C قرار دارند که همه تعمیرات توسط متخصصان مهندسی و تعمیرات در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود.

بوذری در مورد این نوع تعمیرات گفت: در این نوع تعمیرات همه قسمت‌های بال و بدنه، موتورها و سیستم‌های الکترونیک مطابق با آخرین استانداردها و بر اساس دستورالعمل کارخانه سازنده مورد بازرسی و چک‌های دقیق قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده، این هواپیماها در صورت تامین قطعات مورد نیاز پیش از آغاز عملیات حج فعال خواهند شد.

پیشتر مسوول ستاد حج تمتع شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از اعزام بیش از ۸۷ هزار زائر در عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: زائران خانه خدا در قالب گروه‌های مدینه قبل و بعد از تاریخ ۲۴ اردیبهشت عازم سرزمین وحی می‌شوند و عملیات رفت تا ۱۸ خرداد ادامه دارد.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا