نیمی از زائران عمره از فرودگاه امام (ره) راهی عربستان می‌شوند

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه عملیات عمره پس از ۹ سال وقفه امروز آغاز شد، گفت که ۵۰ درصد زائران خانه خدا از ترمینال سلام این فرودگاه عازم عربستان می‌شوند.

سعید چلندری از آغاز عملیات حج عمره پس از ۹ سال وقفه و اعزام ۵۰ درصد از زائران خانه خدا از ترمینال سلام خبر داد و اظهار کرد: این عملیات از امروز (سوم اردیبهشت) با اعزام زائران خانه خدا از ترمینال سلام همزمان با برگزاری مراسم بدرقه با حضور حجت الاسلام والمسلمین نواب – نماینده ولی فقه در امور حج و زیارت – و مهندس حسینی -رئیس سازمان حج و زیارت- و عبداله بن سعود العنزی -سفیر کشور عربستان در ایران- و تنی چند از مقامات کشوری و لشکری آغاز شد و عملیات رفت تا ۱۳ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در عملیات حج عمره امسال ۵۷۲۰ زائر خانه خدا عازم سرزمین وحی می‌شوند، اظهار کرد: ۲۸۶۰ زائر از طریق ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برای انجام این فریضه مقدس عازم عربستان می‌شوند و درمجموع همین میزان نیز از ۱۰ فرودگاه دیگر به عمره مفرده مشرف می‌شوند.

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه آخرین پرواز برگشت زائران در تاریخ ۲۳ اردیبهشت خواهد بود، گفت: تمامی پروازها توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) انجام می‌شود.

چلندری خاطرنشان کرد: اعزام زائران حج تمتع نیز از ۲۴ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و ترمینال سلام به‌عنوان پایانه زیارتی با مساحت ۵۴ هزار مترمربع، ظرفیت بسیار بالایی برای ارائه خدمات به حجاج و زائران عتبات را در سطح بسیار خوب دارد.

عملیات اعزام زائران ایرانی به عمره، قرار بود پس از ۹ سال وقفه از ۱۳ دی ‌ماه ۱۴۰۲ آغاز شود؛ اما به‌دلایل عملیاتی این اتفاق به تعویق افتاد؛ تا اینکه در نهایت با تلاش و پیگیری‌های سازمان حج و زیارت و وزارت امور خارجه و اعلام شرکت هواپیمایی ایران‌ایر مبنی بر موافقت با مجوزهای پروازی، اعزام زائران عمره از امروز سوم اردیبهشت آغاز شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا