قیمت نفت روسیه ۶۰ دلار باقی ماند

کشورهای اروپایی یکبار دیگر سقف قیمت نفت روسیه را ۶۰ دلار در هر بشکه تعیین کردند و کسانی که بیشتر از این قیمت بخرند از حمایت های مالی و خدمات بیمه ای محروم می شوند.

یکی از اعضای گروه ۷ اعلام کرده است که قیمت ۶۰ دلار در هر بشکه همچنان به عنوان سقف قیمت خرید نفت از روسیه پابرجا است.

اقدام برای کاهش قیمت خرید نفت از روسیه از سوی اروپا و آمریکا و در پاسخ به حمله این کشور به اوکراین انجام شده است همچنین آنها به دنبال این بودند که با این اقدام با افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی مقابله کنند.

تعیین سقف قیمتی برای نفت روسیه در ماه دسامبر اعلام شد که خریدارانی که نفت روسیه را با قیمت بالاتر از بشکه ای ۶۰ دلار بخرند از خدمات حمل و نقلی، بیمه و حمایت مالی از کشتی ها منع می شوند.

تعیین سقف قیمتی برای نفت روسیه از سوی کشورهای آمریکا، کاناد، اتحادیه اروپا، سوئیس ، نروژ استرالیا و ژاپن انجام شد بعدا اقدام مشابهی برای محصولات پتروشیمی و پالایشگاهی روسیه از ۵ فوریه اعمال شد. متحدان این اقدام توافق کردند که محدودیت قیمتی ۱۰۰ دلار برای سوخت دیزل، سوخت جت و بنزین اعمال کنند و قرار شد بقیه محصولات را بشکه ای ۴۵ دلار خریداری کنند که کمتر از قیمت نفت خام بود.

بر اساس اعلام مقامات کشورهای جی ۷ میزان صادرات نفت روسیه همچنان در رقم بیش از ۳ میلیون بکشه در روز ثابت مانده است.

هفته گذشته آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد که میزان درآمدهای نفتی روسیه درماه مارس با یک میلیارد دلار افزایش به رقم ۱۲.۷ میلیارد دلار رسده است اما همچنان ۴۳ درصد کمتر از سال گذشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا