نرخ طلای جهانی ریزشی شد

امروز قیمت هر اونس طلا با ۰.۰۹ درصد کاهش به ۱۹۳۲ دلار و ۱۰ سنت رسید.

پایین آمدن ارزش دلار در آستانه اجلاس فدرال رزرو آمریکا که قرار است در ساعات آینده برگزار شود، قیمت طلا را به بالاترین رقم طی دو هفته گذشته رسانده است.

قیمت طلا در نیمه شب گذشته به اوج ۱۹۳۲ دلار و ۳۲ سنت رسید که بالاترین رقم از پنجم سپتامبر سال گذشته میلادی را نشان می‌داد. قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۹ درصد کاهش به ۱۹۳۲ دلار و ۱۰ سنت رسید.

شاخص دلار ۰.۱ درصد نسبت به رقبای خود پایین آمده و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا ارزان‌تر کرده است. کاهش ارزش دلار در آستانه تصمیم گیری سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا، انگلیس و ژاپن طی هفته جاری، اتفاق افتاده است.

در حالی که انتظار می‌رود فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در اجلاس پیش رو ثابت نگه دارد، اما تمرکز اصلی سرمایه‌گذاران بر دورنمای نرخ بهره در آینده است.

پیش بینی می‌شود جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در سخنرانی خود به از بین نرفتن خطر تورم بالا اشاره کند. احتمالاً باید منتظر بود و شرایط تورم را بررسی کرد.

کاهش ذخایر بنزین و گازوئیل در سراسر جهان باعث بالا رفتن تورم شده و مهار آن را دشوارتر کرده است.

افزایش دوباره نرخ بهره جهت کنترل تورم، هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

در میان سایر فلزات گران بها قیمت نقره با ۰.۱۶ درصد کاهش به ۲۳ دلار و ۴۶ سنت رسید و پلاتین با ۰.۲۵ درصد کاهش ۹۳۵ دلار و ۱۸ سنت معامله می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا