زائرین ایرانی در حین ورود به کشور مراقبت سندرمیک می شوند

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در این جوابیه تاکید کرد: زائرین عتبات در هنگام خروج از کشور جهت زیارت موظف به انجام واکسیناسیون و داشتن تست منفی هستند.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت براساس گزارش مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در پاسخ به خبر یکی از خبرگزاری ها با عنوان « تصمیم نابجا برای حذف تست PCR زائران عتبات/ ستاد کرونا دوباره موضوع را بررسی می‌کند» در تاریخ ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۰ اعلام کرد:

در فهرست کشورها از نظر سویه های جهش یافته کرونا که حداقل ماهیانه دو بار مورد به روزرسانی قرار می گیرد نسبت به طبقه بندی کشورها از نظر نوع مقررات ورودی به کشور اقدام می گردد. در این فهرست کشورها به سه گروه عمده شامل کشورهای ویژه، کشورهای پرخطر، سایر کشورها تقسیم بندی می گردند و نوع اقدامات و الزامات ورودی مسافران و مترددین در هر گروه متفاوت است.

نظر معاونت بهداشت وزارت متبوع طی نامه شماره ۳۰۰/۲۲۰۷۸ مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷ در خصوص نحوه ارائه گواهی تست PCR در هنگام ورود و خروج به کشور از کشور عراق به مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه اعلام شده است.

در صورت نداشتن جواب تست منفی PCR از نظر کرونا، اتباع خارجی بطور کلی اجازه ورود به کشور را ندارند. اما در صورتی که به هر دلیل وارد کشور شوند؛ با دریافت هزینه از آنان الزاما تست PCR به عمل خواهد آمد و در طی مدت حاضر شدن جواب تست الزاما باید در محل قرنطینه تعیین شده جداسازی شده تا جواب تست مشخص شود. اگر جواب آزمایش PCR مثبت اعلام شد در اولین زمان ممکن به کشور خود بازگردانده می شوند. اگر جواب آزمایش PCR منفی بود، این افراد اجازه تردد در کشور خواهند داشت.

اتباع داخلی نیز بطور کلی نیازمند ارائه جواب تست منفی PCR از نظر کرونا هستند. در صورتی که تست منفی به همراه نداشته باشند و یا در حین بررسی و مراقبت سندرمیک دارای علائم مشکوک به بیماری باشند با دریافت هزینه از آنها تست PCR به عمل خواهد آمد.

در ارتباط با زائرین عتبات با توجه به اینکه در هنگام خروج از کشور جهت زیارت موظف به انجام واکسیناسیون و داشتن تست منفی هستند و در نظر گرفتن کیفیت تست های انجام شده در عراق زائرین ایرانی در حین ورود به کشور مراقبت سندرمیک شده و در صورت نیاز از آنان تست به عمل می آید.

در هر صورت کلیه مسافرین و مترددین مرزی مورد مراقبت سندرمیک بیماری های واگیر قرار می گیرند و حسب لزوم و نیاز نمونه گیری و آزمایشات مورد نظر از آنها به عمل خواهد آمد و افراد مشکوک به بیماری واگیر تحت ایزولاسیون و قرنطینه قرار می گیرند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا