جزئیات بارش ایران در ۷ روز گذشته+تصویر

در حالی که ۱۲ درصد از بازه زمانی سال آبی جاری گذشته، تنها ۵ درصد بارش متوسط سالانه در ایران باریده است.

بر اساس اطلاعات مدل جهانی GFS از بارش ۷ روز گذشته در گستره ایران به‌ویژه مناطق شمالی، غربی و مرکزی پذیرای بارندگی بوده است.

بیشترین بارش به ثبت رسیده در استان گیلان و شهرستان آستانه اشرفیه رقم خورده و طی بازه زمانی یادشده بیش از ۱۰۰ میلیمتر بارندگی نقطه‌ای در این شهرستان اتفاق افتاده است. پس از استان گیلان، استان‌های کرمانشاه، جنوب سیستان و بلوچستان و اصفهان نیز بارش‌های فراتر از ۲۰ میلی‌متر ثبت کرده‌اند.

همچنین بر اساس اطلاعات مدل GFS از بارش مشاهداتی رادار واسنجی‌شده از یک روز گذشته ایران، استان‌های گیلان، کرمانشاه، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و اصفهان بارندگی بین ۱۰ تا ۳۰ میلیمتر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به ثبت رسانده‌اند.

بیشترین بارش ثبت‌شده در روز گذشته در مرز ایران و عراق واقع در استان کرمانشاه رخ داده و ۶۶ میلی متر بارندگی در این منطقه به ثبت رسیده است.

*پاییز و زمستان پربارش در انتظار ایران

در همین راستا عباس علمداری کارشناس مسائل اقلیمی به خبرنگار فارس گفت: به استناد پیش‌بینی‌های بلندمدت اقلیمی، ایران در پاییز و زمستان پیش رو در مناطق مختلف با پیش‌بینی بارش ۴۰ تا ۷۰ درصد فراتر از نرمال مواجه خواهد بود.

با گذشت ۴۴ روز از سال آبی جاری، ایران ۱۲.۱۴ میلیمتر بارش دریافت کرده است. این میزان معادل ۵ درصد از کل بارندگی متوسط بلندمدت ایران است، در حالی‌که ۱۲ درصد از بازه زمانی سال آبی جاری پشت سر گذاشته شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا