۵۰۰ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ها اصلاح شد

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه ۵۹۰ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای در کشور داریم، گفت: بیش از ۵۰۰ نقطه آن ایمن‌سازی شده و ۲۲۴ نقطه هم در دست اصلاح است.

داریوش امانی در مراسم هم اندیشی پلیس راهور و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه تصادفات در چند سال اخیر روند کاهشی در پی گرفت، اما اگر مراقبت نکنیم بار دیگر روند صعودی در پی می‌گیرد، اظهار داشت: گِله‌گی راهور از راهداری، خرابی راه، نیوجرسی، علائم ایمنی، گاردریل و دوربین‌هاست. اما ما ۲۲۱ هزار کیلومتر راه داریم که ۳۵ هزار کیلومتر راه شریانی و اصلی است.

وی ادامه داد: ۹۰ درصد اقتصاد جاده به این ۳۵ هزار کیلومتر بستگی دارد، شاخص جهانی می‌گوید سالانه ۴ تا ۶ درصد هزینه راه را برای نگهداری آن باید کنار گذاشت.

امانی افزود: با کمیسیون عمران مجلس جلسه داشتیم و گفتیم باید ۱۶۸ هزار میلیارد تومان (۴ درصد ارزش راه‌ها) برای نگهداری راه‌ها باید اختصاص داده شود.

وی خاطرنشان کرد: قرار شد ۲ درصد شود که به ۷۰ هزار میلیارد تومان کاهش یافت، نهایتاً به ۴ هزار میلیارد تومان رسید.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه کل درآمد ما در سال گذشته به ۱۴ هزار میلیارد تومان رسید که ۴ هزار میلیارد تومان آن برای نگهداری راه‌ها در نظر گرفته شد.

وی خاطرنشان کرد: امسال هم درآمدهای ما افزایش یافته اما هزینه‌هایمان هم افزوده شده است، به عنوان مثال هزینه روکش آسفالت امسال به کیلومتری ۲.۵ میلیارد تومان رسید.

معاون وزیر راه گفت: عوارض آزادراهی افزایش یافت اما بلافاصله آن را برگرداندند. یا باید اعتبار برای نگهداری راه‌ها بگذاریم یا اینکه عوارض را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: در تفاهم اولیه ۵۹۰ نقطه حادثه خیز داشتیم که بیش از ۵۰۰ نقطه آن ایمن‌سازی شده و ۲۲۴ نقطه هم در دست اصلاح است. در نشست شورای عالی ایمنی اعلام کردیم اگر ۵ هزار میلیارد تومان به ما داده شود می‌توانیم یک ساله کل نقاط حادثه خیز را برطرف کنیم اما در ۶ ماهی که از جلسه گذشته، هنوز آن را اختصاص نداده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا