وزیر راه و شهرسازی متعهد شد تا سال آینده به ۷۱۰ نقطه حادثه خیز ایران رسیدگی کند

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در یکصد و سی و دومین جلسه کمیسیون ایمنی راه ها در روز شنبه ۲۰ آبان ماه از باقی مانده ۷۱۰ نقطه پرحادثه در کشور برای اصلاح و رفع تا سال ۱۴۰۳ خبر داد.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در یکصد و سی و دومین جلسه کمیسیون ایمنی راه های کشور با بیان اینکه در حال حاضر ۸۸۷ نقطه پرحادثه در کشور وجود دارد که از این تعداد ۱۶۰ نقطه تاکنون برطرف شده و ۷۱۰ نقطه باقی مانده است، گفت: بذرپاش در این نشست با تاکید بر اینکه استان ها برای رفع این نقاط پرتصادف تا سال ۱۴۰۳ همکاری لازم را داشته باشند، در ادامه بر لزوم تامین منابع و تجهیزات برای کاهش تصادفات و نیز اهمیت قوانین و مقررات برای تامین منابع و تجهیزات تاکید کرد. و موانع تخصیص بودجه را برطرف کند.

بذرپاش همچنین پیشنهاد کرد جلسات کمیسیون ایمنی راه ها هر دو هفته یکبار با حضور تمامی نهادها و سازمان های عضو و مشارکت قوی استان ها برگزار شود. وی همچنین از استان‌ها خواست تا مسائل مربوط به اصلاح نقاط پرتصادف و کاهش/رفع علل تصادفات و سوانح رانندگی را با جدیت پیگیری کنند.

یکصد و سی و دومین جلسه کمیسیون ایمنی راه های کشور که روز شنبه ۲۰ آبان ماه برگزار شد به ریاست بذرپاش و با حضور شهریار افندی زاده معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر کمیسیون، سردار کمال هادیان فر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا برگزار شد. و نمایندگان سایر ارگان ها هدف از این نشست بررسی نقاط پرحادثه کشور و بررسی اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری از جمله برنامه ملی کاهش تصادفات و سوانح رانندگی (برنامه نجات) بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا