تورم آمریکا از سقف عبور خواهد کرد

رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)، سرمایه‌گذار و نویسنده کتاب پرفروش «پدر پولدار، پدر بی‌پول»، در خصوص تأثیرات تورم بر طبقه متوسط آمریکا و تأثیر تصمیم دولت این کشور بر نفت هشداری جدی داده و اظهار کرده است: تورم آمریکا از سقف عبور خواهد کرد و عواقبی مهلک در پی خواهد داشت.

کیوساکی در مصاحبه‌ای با ولاد تی‌وی (Vlad TV) که در ۲۷ مارس (۷ فروردین) منتشر شد، بیان کرد: افزایش هزینه نفت و فشار دولت برای رفتن به سمت سیاست‌های انرژی سبز در نهایت منجر به تورم افسارگسیخته خواهد شد که پیامدهایی مهلک خواهد داشت و احتمالاً طبقه متوسط را از بین می‌برد.

این سرمایه‌گذار ضمن تأکید بر نقش حیاتی نفت در قدرت‌بخشیدن به جامعه، تبعات سیاست‌های دولت آمریکا درباره نفت را در نهایت متوجه طبقه متوسط این کشور دانست.

در ماه‌های اخیر، کیوساکی پیامدهای افزایش تورم در آمریکا را به‌شدت برجسته و فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) را در این زمینه سرزنش کرده است.

این نویسنده همچنین مدت‌ها است اظهارنظرهایی تند درباره پول رایج آمریکا بیان می‌کند و به‌ تازگی پیش‌بینی کرده سلطنت طولانی‌مدت دلار آمریکا به‌عنوان ارز ذخیره جهان احتمالاً پایان می‌یابد و تا آنجا پیش رفته که آن را «دستمال توالت» نامیده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا