چرایی پرداخت نشدن بنزین به رانندگان اسنپ

دهقان، راننده اسنپ، می گوید: من از سال ۹۵ با اسنپ کار می‌کنم ولی هنوز متوجه نشده‌ام بنا به چه دلیلی نرخ آن بالا یا پایین می‌رود.

این هفته گفتند برای ۱۲۰ هزار راننده سهمیه بنزین واریز نشده و ما پیگیر هستیم ولی درباره واریز نشدن و اینکه چرا قبلاً واریز می‌شده و الان نمی‌شود هیچ توضیحی نمی‌دهند. گفتند به شماره ۱۰۰۰۹۵ پیامک دهید جوابش می‌آید، اما به آن شماره هم که پیامک دادیم هیچ جوابی نمی دهند.

می‌گویند در اپلیکیشن «تیکت» ثبت کنید که ما جواب شما را غیرحضوری بدهیم ولی در پاسخ آمده که سهمیه سوخت واریز شده است، ‌اگر واریز نشده عدد ۷۸۹ را به ۱۰۰۰۹۵ پیامک بدهید یا مثلاً عدد ؟؟؟ را به ۳۰۰۰۵۵۰ پیامک دهید ولی وقتی پیام می‌دهیم جواب نمی‌آید بلکه یک چیز آماده را برای همه، ارسال می کنند.

دقیقاً چه جوابی می‌دهند؟

– می‌گویند ما پیگیر هستیم.

سؤال: اگر سهمیه شما واریز نشود چه اتفاقی می‌افتد؟

– آن پیمایشی که اسنپ ثبت می‌کند نسبت به آن مسافتی که خودمان پیمایش می‌کنیم خیلی کمتر ثبت می‌شود. مثلاً کیلومتر من حاکی از این است که صبح تا شب ۱۳۰ تا ۱۴۰ کیلومتر مسافت رفته‌ام اما در اسنپ ۱۱۰ کیلومتر ثبت می شود مرتب بنزین لیتری ۳ هزار تومان می‌زنیم. تازه عقب‌افتادگی هم دارند. الان همین پیامی که آمده زده سهمیه ۲۱ مرداد تا ۲۰ شهریور ماه یعنی برای تابستان را تازه الان واریز می‌کنند که آن هم برای یکسری، واریز نشده است.

آیا این وضعیت برای رانندگان به صرفه است؟

– یک تایم‌هایی به صرفه است ولی یک تایم‌هایی با وجود ترافیک زیاد، قیمت‌ها پایین می‌آید. قیمت‌ها مشخص نیست. من از سال ۹۵ با اسنپ کار می‌کنم ولی هنوز متوجه نشده‌ام بنا به چه دلیلی نرخ آن بالا یا پایین می‌رود.

چند وقت پیش من خیابان پیروزی بودم، مادرم خیابان ۴۶ متری شهید ثانی در نارمک بود. از آنجا می‌خواستم برای او اسنپ بگیرم تا پیروزی بیاید می‌زد ۴۳ یا ۴۴ هزار تومان و قیمت‌اش خیلی بالا بود اما برای من که راننده استنپ بودم و درخواست می‌آمد، از پیروزی تا سعادت آباد را می‌زد ۲۵ یا ۲۷ هزار تومان! حتی همان موقع به پشتیبانی اسنپ زنگ زدم که چرا قیمت‌ها اینجوری است؟ از پیروزی تا اینجا که راهی نیست اما از اینجا تا سعادت آباد مسافت زیادی است، گفت آن را سیستم تشخیص می‌دهد که به چه دلیلی قیمت‌ها این‌جوری باشد!

نحوه کارکرد سیستم در اسنپ مشخص نیست که چگونه عمل می‌کند. حتی گاهی اوقات مسافران تعجب می‌کنند مثلاً می‌نشینند و می‌گویند ما دیروز این مسیر را در همین ساعت ۲۷ هزار تومان رفته‌ایم اما امروز داریم ۳۷ هزار تومان می‌رویم! باز دوباره فردا برعکس می‌شود! یک ساعت‌هایی بالا می‌رود و یک ساعت‌هایی پایین می‌آید. سیستم کار مشخص نیست و دلیل خاصی هم برای قانع کردن رانندگان ارائه نمی‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا