رشد ۶ درصدی تولید فرآورده‌های نفتی در پالایشگاه‌های کشور

مدیر نظارت برعملیات شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی از رشد ۶ درصدی پالایش خوراک در پالایشگاه‌های کشور خبر داد و گفت: با وجود افزایش تولید، مصرف بنزین نیز ۱۵ درصد افزایش یافته است.

سعید مداح مروج‌، مدیر هماهنگی و نظارت برعملیات شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در خصوص روند افزایش میزان پالایش میعانات و نفت خام در پالایشگاه‌های کشور گفت: عملکرد پالایش خوراک نفت خام و میعانات گازی در سال ۹۹، برابر با دو میلیون و ۴۵ هزار بشکه در روز بوده است. درحالی‌که این رقم در سال جاری علی‌رغم اجرای عملیات گسترده تعمیرات اساسی واحدهای تقطیر پالایشی و دیگر واحدهای پایین دستی، با انجام برخی اصلاحات در واحدهای تقطیر و غلظت‌شکنی پالایشگاه‌ها به دو میلیون و ۱۷۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

وی تصریح کرد: این آمار حکایت از رشد ۶ درصدی پالایش خوراک نفت خام و میعانات گازی در سطح پالایشگاه‌های کشور دارد و به همان میزان افزایش تولید فرآورده‌های نفتی را دربرداشته است.

مروج همچنین با اشاره به رشد تولید برخی از فرآورده‌ها از جمله بنزین و نفت‌گاز نسبت به سال گذشته، تاکید کرد: با وجود این رشد، در بازه زمانی امسال نسبت به سال گذشته درپی مهار کرونا و بهبود ایمنی در کشور و تسهیل تردد خودروها، میزان مصرف بنزین ۱۵ درصد افزایش یافته است. به عبارتی متوسط مصرف روزانه کشور از ۵/۷۵ میلیون لیتر در سال گذشته به ۸۶ میلیون لیتر در روز رسیده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا