این خودرو در یک روز ۱۳میلیون تومان گران شد/ جدول

اقتصادنیوز نوشت: پرونده پرطرفدارهای ایران خودرو امروز ۶ آذر ۱۴۰۲ با افزایش ۱۳ میلیون تومانی قیمت «تارا اتوماتV۲» بسته شد.

افزایش قیمت برخی از پرطرفدارهای ایران خودرو در حالی شکل گرفت که دلار امروز تغییر قیمت نداشت و این امر موجب شد تا ترکش افزایش قیمت پرطرفدارهای ایران خودرو تنها به دو خودرو «تارا اتوماتV۲» و «دنا پلاس ۶ دنده توربو» اصابت کند.

برخی از فعالان بازار خودرو معتقدند طرح پیشنهادی ایران‌خودرو برای تغییر خودرو ثبت‌نامی در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی یکی از دلایلی است اثرگذار در بازار خودرو محسوب می‌شود. عاملی که بازار خودرو را در سه جهت رشد،کاهش و افزایش نگهداشته است.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «پژو۲۰۷ دنده‌ای»، «هایماS۸» ، «تارا اتوماتV۲»، «پژو ۲۰۶ دنده‌ای»، «دنا پلاس ۶ دنده توربو» و «دنا پلاس توربو اتوماتAT» مورد ارزیابی قرار گرفت.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است امروز «پژو ۲۰۶ دنده‌ای» تنها خودرویی بود که کاهش قیمت در بازار را تجربه کرد، افت ۲ میلیونی که قیمت این خودرو در بازار را ۴۸۰ میلیون تومانی کرد. اما «هایما S۸ پلاس» که در روزهای اخیر کاهش قیمتی در حدود ۲۵ میلیون تومان را تجربه کرده بود امروز تغییر قیمت نداشت و در بازار یک میلیارد و ۶۳۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

اما ارزیابی بازار نشان می‌دهد امروز «تارا اتوماتV۲» در بازار رکورد رشد قیمت را شکست و با افزایش ۱۳ میلیونی در بازار امروز ۷۶۵ میلیون تومان قیمت خورد. از سوی دیگر ارزیابی‌ها نشان می دهد امروز «دنا پلاس ۶ دنده توربو» افزایش ۷ میلیون تومانی در بازار داشت و قیمت آن به ۷۳۹ میلیون تومان رسید، اما «دنا پلاس توربو اتومات» بدون تغییر ۸۰۲ میلیون تومانی ماند. از سوی دیگر بررسی‌ها نشان می‌دهد امروز پژو «۲۰۷ دنده‌ای» هم در بازار تغییر نداشت و ۶۰۷ میلیون تومان قیمت خورد.

این خودرو در یک ساعت ۱۳میلیون تومان گران شد/ جدول

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا