خاندوزی: نرخ تورم سال آینده کاهشی می‌شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه نرخ تورم در آینده روند کاهشی خواهد داشت، گفت: برنامه دولت و بانک مرکزی برای سال آینده کاهش نرخ تورم نسبت به امسال است.

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی امروز (یکشنبه ۱۴ اسفندماه) در نخستین همایش ملی قرض الحسنه، اظهار کرد: برنامه دولت و بانک مرکزی برای سال آینده کاهش نرخ تورم نسبت به امسال است و در بحث ارزی نیز با توجه به اختیاراتی که به بانک مرکزی داده شده، امیدواریم سال آینده شاهد نرخ تورم کمتری نسبت به امسال خواهیم بود.

وی درباره افزایش سقف بودجه در مجلس، گفت: اصرار جدی دولت این است که همان‌طور که امسال موفق شدیم نسبت به سال قبل کسری بودجه منابع عمومی را کم کنیم، با وجود کسری بودجه‌ای که در تبصره ۱۴ و هدفمندی یارانه‌ها وجود داشت و درخواست جدی ما از مجلس این است که طبق همین توافق و همکاری که پیش از این داشتیم سقف بودجه را افزایش ندهند و کمک می‌کند به تعامل مشترک دولت و مجلس که سال قبل موتور تورم از محل کسری بودجه را کنترل کنیم.

خاندوزی در ادامه تصریح کرد: مزد خدمت به جای کارمزد در بانک‌های قرض الحسنه مطرح شده و این نوع نگاه تحولی در بانکداری ایجاد خواهد کرد، این کار را بقیه بانک‌های کشور نیز باید اجرا کنند و این مسیر اصلاحی بسیار مبارک است.

وی اظهار کرد: در کشور ما نزدیکی به منابع قدرت برای دسترسی به منابع بانکی قطعاً تأثیرگذار بوده و هر که نزدیکتر بوده سهم بیشتری داشته و هر که دورتر بوده دسترسی کمتری داشته است، اما دولت سیزدهم به دنبال شمولیت مالی برای عموم مردم است.

خاندوزی در پایان گفت: ما سیاستگذاران اقتصادی باید کاری کنیم تا فرهنگ سودهای غیرمولد و سوداگری باب نشودو باید به سمت فرهنگ نیکوکاری و قرض الحسنه رفته و عملاً با سوداگری و سفته بازی در بازارهای مصرفی مبارزه کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا