یک کشور دیگر دلار را در تجارت با روسیه کنار گذاشت

وزیر خارجه نیکاراگوئه طی اظهاراتی اعلام کرد که این کشور قصد دارد در معاملات واردات غلات از روسیه از ارزهای ملی دو کشور استفاده کند.

دنیس مونکادا، وزیر امور خارجه نیکاراگوئه روز پنجشنبه در گفتگو با اسپوتنیک اعلام کرد که این کشور قصد دارد در معاملات واردات غلات از روسیه از ارزهای ملی دو کشور استفاده کند.

وی تأکید کرد که مقامات نیکاراگوئه و روسیه اخیراً به منظور تقویت همکاری‌های اقتصادی و دور شدن از ارزهای غربی در مورد تجارت با روبل یا کوردوبا گفتگو کرده‌اند.

مونکادا گفت: این یک موضوع جهانی برای گفتگو بین بین دوستانی است که علیه هژمونی ایالات متحده می جنگند. اینها بحث‌های ضروری هستند.

این مقام در ادامه تصریح کرد که مسکو و ماناگوا باید از حاکمیت خود در بخش‌های مالی و بانکی و همچنین در معاملات تجاری محافظت کنند.

در سپتامبر ۲۰۲۲، ایوان آکوستا، وزیر دارایی نیکاراگوئه در این باره اعلام کرد که کشورش قصد دارد واردات گندم از روسیه را افزایش دهد و آماده مذاکره در مورد گزینه‌های پرداخت است.

نیکاراگوئه همچنین برای پیوستن به گروه بریکس، بلوک بزرگترین اقتصادهای در حال توسعه که شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است، ابراز علاقه کرده است.

مونکادا گفت: این منطقی است زیرا این یک راه جدید و دنیای جدید است که در آن کشورهای در حال توسعه می‌توانند وحدت و توسعه بهتری را داشته باشند و جهانی بهتر و یک دنیای چند قطبی را تجربه کنند.

بر اساس این گزارش، گروه بریکس به سمت تجارت با ارزهای ملی به اعضای خود فشار می آورد و تلاش هایی را برای ایجاد یک شبکه پرداخت مشترک برای کاهش اتکا به سیستم مالی غرب و به ویژه دلار آغاز کرده است.

به گفته تعدادی از کارشناسان از جمله جیم اونیل، رئیس سابق گلدمن ساکس، بریکس می تواند در زمان و شرایط خاص، وضعیت دلار آمریکا را به عنوان ارز ذخیره جهانی به چالش بکشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا