فرودگاه بن گوریون اسرائیل ۶۰۰ کارمند را به مرخصی بدون حقوق فرستاد

تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که فرودگاه بین المللی بن گوریون به دلیل ضربه اقتصادی شدیدی که از جنگ غزه متحمل شده، ۶۰۰ کارمند خود را به مرخصی بدون حقوق فرستاد.

فرودگاه بین‌المللی بن گوریون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که به دلیل بحران مالی که با آن مواجه است، ۶۰۰ کارمند را به مرخصی بدون حقوق فرستاده و وظایف شغلی هزار کارگر دیگر به ۷۵ درصد کاهش یافته است.

وبگاه  سازمان رادیو تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از سازمان فرودگاه‌های این رژیم اعلام کرد که جنگ در نوار غزه ضربه اقتصادی قوی به فرودگاه‌ها وارد کرده است.

این وبگاه اعلام کرد که سازمان فرودگاه‌های رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در گفت‌وگو با کارگران و کارمندان چندین بخش در فرودگاه بن گوریون تصمیم خود را برای اعطای مرخصی بدون حقوق و کاهش کار دیگران اعلام کرد.

سازمان فرودگاه‌های رژیم صهیونیستی گفته که تعداد کارگران فرودگاه بن گوریون ۴۶۰۰ نفر است، اما پس از این تصمیمات جدید، تنها حدود ۳۰۰۰ کارمند باقی خواهند ماند که شغل حدود هزار نفر از آنها به مسئولیت‌های جزئی کاهش یافت.

اکثر شرکت‌های بین‌المللی از زمان آغاز تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه در ۷ اکتبر، پروازهای خود را به این فرودگاه و از آن به حالت تعلیق درآورده‌اند و در همین حال درخواست ها در جهان برای سفر به سرزمین های اشغالی به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

سازمان رادیو تلوزیون های رژیم صهیونیستی به نقل از سازمان فرودگاه‌های این رژیم اعلام کرد که با وجود کاهش شدید ترافیک هوایی به اسرائیل و از اسرائیل در نتیجه جنگ، سازمان فرودگاه‌ها تاکنون از فرستادن بخشی از کارگران به مرخصی بدون حقوق خودداری کرده بود، اما حالا با توجه به این شرایط(شرایط مالی) و با هماهنگی اتحادیه کارگری، مقرر شد بخشی از کارکنان به مرخصی فصلی بدون حقوق بروند و در عین حال اداره فرودگاه‌ها در تلاش است تا خطوط هوایی بین‌المللی را در اسرع وقت به اسرائیل بازگرداند.

به ادعای این وبگاه، شرکت آلمانی لوفت‌هانزا که شامل شرکت‌های سوئیسی و اتریشی نیز می‌شود اعلام کرده که پروازهای خود به و از اسرائیل را از ۸ ژانویه ۲۰۲۴ از سر خواهد گرفت.

سازمان فرودگاه‌های رژیم صهیونیستی پیش بینی کرده که با ازسرگیری پرواز شرکت‌های بین‌المللی کارگران بتوانند به سر کار خود بازگردند.

سازمان رادیو تلویزیون رژیم صهیونیستی در پایان گزارش خود تاکبد کرد که فرودگاه بین المللی بن گوریون ضربه اقتصاادی قوی از توقف پروازهای شرکت های یبن المللی هواپیمایی به رژیم صهیونیستی متحمل شده است.

پس لرزه‌های عملیات هفتم اکتبر طوفان الاقصی و به تبع آن تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه برای سرزمین‌های اشغالی همچنان ادامه دارد و گردشگری که از بخش‌های حیاتی برای اقتصاد این رژیم اشغالگر تلقی می‌شود در نتیجه آن به شدت متزلزل شده است.

تحلیل‌ها نشان می‌دهد که صنعت گردشگری سرزمین‌های اشغالی بیشترین هزینه را در نتیجه این جنگ داده است.

صنعت گردشگری در اسرائیل سهم زیادی از تولید ناخالص داخلی این رژیم  و بیشترین سهم از مشاغل در سرزمین‌های اشغالی را نیز به خود اختصاص داده است.

برآوردها حاکی از آن است که خسارت وارد شده به بخش خدمات گردشگری اسرائیل به دلیل عملیات نظامی  سال ۲۰۱۴ این رژیم علیه غزه به حدود دو میلیارد شیکل (۴۹۰ میلیون دلار) یا تقریباً ۰.۲ درصد از تولید ناخالص داخلی سالانه رسیده بود، در حالی که انتظار می‌رود در جنگ کنونی این ضررها بسیار بیشتر باشد.

روزنامه عبری زبان هاآرتص گزارش داد که جنگ کنونی که بزرگترین جنگ از زمان جنگ ۱۹۷۳ به شمار می رود، باعث خشک شدن ریشه گردشگری و فلج شدن فعالیت‌های اقتصادی در جنوب اسرائیل خواهد شد.

بر اساس داده‌های منتشر شده از سوی وزارت گردشگری رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۲، تقریباً ۲.۶۷ میلیون گردشگر وارد سرزمین‌های اشغالی شدند که  درآمد بیش از ۳.۶ میلیارد یورو برای این رژیم داشتند.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا