خسارت ۹۱ میلیارد ریالی سیلاب به کشاورزی کازرون

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: بارندگی‌ها و متعاقب آن جاری شدن سیل در این شهرستان بالغ بر ۹۱ میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی وارد کرده است.

حمید رشیدی با اشاره به وقوع سیل و جاری شدن سیلاب طی چند روز گذشته، اظهار کرد: در روزهای ششم و هفتم مرداد ماه، شاهد نزول ۶۵ میلیمتر باران در شهرستان کازرون بودیم.

وی افزود: به دنبال وقوع سیلاب، ارزیابی خسارت مالی وارد شده به تأسیسات و محصولات کشاورزی و دامپروری با حضور کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی شهرستان در مناطق مختلف از همان ساعات اولیه آغاز شد.

او عنوان کرد: سیل به محصولات زراعی و باغی، دام و زنبور عسل، جاده‌های بین مزارع، چاه‌های کشاورزی، قنوات، کانال‌های انتقال آب، سیستم‌های آبیاری نوین خسارت وارده کرده است.

رشیدی خاطرنشان کرد: در طی این مدت میزان خسارت‌های وارده ناشی از سیل اخیر به تأسیسات آب و خاک و امور زیربنایی حدود ۷۰ میلیارد ریال، میزان خسارت به بخش‌های زراعی و باغی بیش از ۲۰ میلیارد ریال، و بیش از یک میلیارد ریال به بخش دام بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی کازرون با تأکید بر اینکه استفاده از روش‌های نوین آبخیزداری هم می‌تواند به بحث مهار و استفاده از این سیلاب‌ها برای کشاورزی در ماه‌های گرم سال بهره‌مند و هم از خسارت‌های ناشی از رواناب‌ها جلوگیری کرد، گفت: بیشترین خسارت وارد شده به بخش کشاورزی مربوط به بخش جره و بالاده این شهرستان بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا